۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

ورود سرمایه گذاران چینی در صنعت میگوی چابهار

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان از ورود سرمایه گذاران چینی در صنعت پرورش میگوی چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۰۲
ورود سرمایه گذاران چینی در صنعت میگوی چابهار

هادی سنگانیان، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون پنج نفر سرمایه گذار چینی در چابهار مشغول کار روی چهار مزرعه پرورش میگو هستند.
وی گفت: این سرمایه گذاران چینی به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران ایرانی در چابهار فعالیت خود را برای نخستین بار آغاز کرده اند.
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان، این افراد از کارشناسان خبره در زمینه صنعن میگو در چین محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته شیوع بیماری در مزارع چین زیاد بوده اما آنها بالاخره موفق شده اند که بیماری را کنترل کنند، اظهار کرد: بنابراین امید می رود با استفاده از تجربه این سرمایه گذاران بتوانیم امسال به موقع بیماری را کنترل کنیم.
سنگانیان یادآور شد: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری در مزارع چابهار و عدم کنترل به موقع آن، بیش از 70 درصد محصولات نابود شد.
سنگانیان یادآور شد: این در حالی است که عده ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی در نقطه صفر مرزی در سواحل چابهار به امید رونق اقتصادی منطقه به تولید میگو چشم دوخته اند.
وی تاکید کرد: اگر مسئولین به سرعت برای صنعت تولید میگوی چابهار چاره ای نیاندیشند به تدریج شاهد نابودی کامل این صنعت در چابهار خواهیم بود.
به گفته این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، مشکلات باید به سرعت حل شود تا فرصتی برای ذخیره سازی لاروها و آماده سازی مزارع وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 200 تن میگوی پرورشی از مزارع چابهار تولید شد گفت: در صورت عدم شیوع بیماری رقم تولید در چابهار تا چند برابر افزایش می یافت.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امسال 22 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع کشور تولید شده است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با برگشت مزارع چابهار به تولیدمیگو، سهم قابل توجهی از میگوی تولید شده کشور را به این شهرستان اختصاص دهیم.
سنگانیان تاکید کرد: هم اکنون بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی به استان بوشهر اختصاص دارد و استان های هرمزگان و خوزستان در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در تولید میگوی چابهار خاطرنشان کرد: هم اکنون از 200 مزرعه موجود در چابهار، 14 مزرعه پرورش میگو برای تولید امسال تجهیز شده اند.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کنترل به موقع بیماری امسال شاهد تولید میزان قابل قبولی میگو در چابهار باشیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار