۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

کرایه پایین کشتیها تا سال 2020 ادامه دارد

پیش بینی می شود کرایه پایین در عرصه حمل ونقل دریایی تا پایان دهه جاری و سال 2020 ادامه یابد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۳۵۸۱
کرایه پایین کشتیها تا سال 2020 ادامه دارد
به گزارش گروه بین الملل مانا، پایین ماندن کرایه حمل و نقل به دلایلی نظیر عرضه مازاد کشتی ها و هزینه پایین سوخت رسانی عنوان شده است.
نرخ پایین کرایه ها به اعتقاد کارشناسان بانک مرکزی آمریکا بیش از همه بر حمل و نقل سنگ آهن و زغالسنگ و دسترسی آسان تر آنها به بازارهای جدید تاثیر مثبت گذاشته است.
با نرخ پایین کرایه ها در آسیا بیم آن می رود که تجارت در این منطقه کند شود که در حقیقت در پی کاهش صادرات در کشورهای آسیایی و کاهش نیاز به کشتی ها بوجود آمد.
این گزارش در ادامه افزود: تغییر ماهیت اقتصاد چین از سرمایه گذاری به مصرف بیشتر به همراه استفاده از انرژی های پاک داخلی، حمل و نقل فله دنیا را با بحران روبرو کرد.
از این رو کرایه روزانه یک کشتی کیپ سایز از مبلغ 100 هزار دلار در سال 2008 به کمتر از 10 هزار دلار در سال جاری تقلیل یافت  و این در حالی است که متوسط بکارگیری فله برها از 90 درصد در سال 2008 تا 2010 به 70 درصد در سال 2015 تا 2019 خواهد رسید.
از همین رو کشتی داران به دلیل جلوگیری از بیکاری کشتی های خود به قبول کرایه های پایین تر تن می دهند و این سرنوشت تا اوراق هر چه بیشتر کشتی های قدیمی تر گریبانگیر کشتی داران خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار