۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

نارسایی های نظام وظیفه دانشجویان دریانوردی رفع می شود/لزوم ظرفیت سازی در بنادر کشور

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۳۳۵۵
نارسایی های نظام وظیفه دانشجویان دریانوردی رفع می شود/لزوم ظرفیت سازی در بنادر کشور
فراکسیون دریایی مجلس مشکلات مربوط به آموزش نیروی انسانی دریانوردی را از طریق برگزاری جلسات با مسئولان آموزش عالی و سایر ارگان های ذیربط پیگیری می کند تا مسائل و نارسایی های مربوط به نظام وظیفه دانشجویان دریانوردی رفع شود.
نایب رئیس فراکسیون دریایی و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مانا به  ادامه سیاست های فراکسیون دریایی در سال جدید اشاره کرد و گفت: این سیاست ها به خصوص در زمینه صنایع دریایی و صنعت کشتی سازی ادامه دارد و در همین راستا درسال جاری دو جلسه با مسئولین کشتی سازی داشته ایم و قرار است جلسه ای نیز با دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی برگزار کنیم.
منصور آرامی افزود: بحث های مربوط به ارتقاء دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی ، مشکلات و مسائل مربوط به دریانوردان ، تقویت موضوع بهره برداری از صنعت دریا و نقش آن در اقتصاد امسال از سوی فراکسیون دریایی پیگیری خواهد شد.
تقویت مسافرت های دریایی کمک به اقتصاد کشور
نماینده مردم بندرعباس در خصوص وضعیت مسافرت های دریایی در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز از اسکله شهید حقانی بندرعباس و هرمز بازدید داشتیم که مشاهدات نشان می داد زحمات بسیار زیادی کشیده شده و مشکلات نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است هرچند باید تلاش شود تا خلاءهای موجود رفع شود.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تردد شناورهای مسافری از خلیج فارس صورت می گیرد یادآور شد: بیشترین ترددها در مسیر بندرعباس به قشم سپس بندرعباس به کیش است که باید تلاش کنیم تا تردد در این مسیرها را سهل تر کنیم.
آرامی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بحث ساخت اسکله و شناورهای مسافری گفت: ارزیابی ها در زمینه حمل و نقل مسافری در مجموع مثبت است ضمن اینکه باید تلاش شود تا خلاء های موجود برطرف و مردم به مسافرت های دریایی تشویق شوند.
وی گفت: تقویت صنعت دریایی بویژه در بخش مسافرت های دریایی می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
لزوم ظرفیت سازی در بنادر
نایب رئیس فراکسیون دریایی و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید مجلس شورای اسلامی فعالیت هایی که در حوزه ساحل و دریا انجام می شود نسبت به گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است.
وی با بیان توجه بیشتر مسئولین به حوزه دریا به آمادگی مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید جمعیت هرچه بیشتر به سمت سواحل سوق پیدا کند و از دریا بیشتر استفاده کنیم که خوشبختانه در گسترش مناطق آزاد و ایجاد زیرساخت های لازم برای سواحل و جزایر فعالیت های خوبی صورت گرفته است و تلاش ما این است که از پتانسیل و ظرفیت های موجود استفاده کنیم.
آرامی در خصوص شرایط صنایع دریایی پس از تحریم گفت: در حال حاضر بخشی از صنایع دریایی چون حمل و نقل کالا، مسافر، بیمه شناورها و قطعات تحریم است و باید این آمادگی بوجود آید که با برداشته شدن تحریم ها به سرعت از ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم ایجاد ظرفیت سازی در بنادر اظهار داشت: باید فاز 2 و 3 بندر شهید رجایی را تقویت کنیم. همچنین باید تلاش کنیم با سفارش به صنایع دریایی داخلی از ظرفیت کشتی سازی ها و صنایع فراساحل داخلی استفاده بیشتری ببریم.
نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: در بسیاری از صنایع داخلی در کشور فرصت و آمادگی کافی وجود دارد اما باید به مدیریت و سرعت کار توجه بیشتری شود لذا می بایست پس از برداشته شدن تحریم ها با اتکا به صنایع و تولیدات داخل ، از تقویت صنایع دیگر کشورها جلوگیری کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار