۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

آموزش بومیان قشم برای حفاظت از لاک‌پشت‌ها

اجرای طرح حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی در جزیره قشم با همکاری بومیان روستای سیب‌دراز آغاز شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۳۳۴۳
آموزش بومیان قشم برای حفاظت از لاک‌پشت‌ها

مدیر موسسه سبز کاناز در گفت و گو با خبرنگار مانا در این باره اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با تجهیز کارگاه و تدارک سخت‌افزاری لوازم مورد نیاز، طرح حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی آغاز شده است.
رابعه انصاری‌نسب تصریح کرد: این موسسه در راستای حمایت از حفاظت لاک پشت‌های پوزه عقابی توسط جامعه محلی اقدام به برگزاری گارکاه آموزشی، عملی، ترویجی داوطلبانه به مدت دو ماه در شیب‌دراز کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 سال از اجرای طرح حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی در جزیره قشم می‌گذرد، افزود: امسال این طرح با کمی تغییر نسبت به گذشته و با رویکرد علمی‌ و اصولی‌تر با مشارکت فعالین زیست محیطی و همچنین گستره بیشتری از بومیان جزیره برگزار شده است.
انصاری‌نصب که در حوزه فعالیت‌های زیست محیطی فعالیت دارد، تصریح کرد: تاکنون در این کارگاه آموزشی با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف حمایت از لاک پشت‌های در حال انقراض برگزار می‌شود.
انصاری نصب گفت: لاک‌پشت‌های پوزه عقابی یکی از پنج گونه لاک‌پشت‌های در خطر انقراض در خلیج‌فارس است که در نیمه اسفند تا اواخر اردیبهشت برای تخم‌گذاری به ساحل روستای شیب دراز می‌آید.
وی با اشاره به اینکه بچه لاک‌پشت‌ها اوایل خرداد تا اواسط تیرماه سر از تخم بیرون می‌آورند، بیان کرد: رویکردی که از امسال در دستور کار قرار گرفته، ذینفع شدن جامعه محلی از جاذبه تخم‌گذاری لاک پشت‌ها است.
مدیر این موسسه آموزشی و فعال زیست محیطی با اظهار اینکه پیش از برگزاری این کارگاه فراخوان سراسری برای حضور علاقمندان سراسر کشور منتشر شده است، گفت: آشنایی داوطلبان با نحوه حفاظت و ارتباط با جامعه محلی، ترویج فرهنگ حفاظت و آشنایی با گونه‌های در خطر انقراض، آگاه سازی جامعه محلی نسبت به اهمیت حفاظت و ایجاد حساسیت نسبت به گونه پوزه عقابی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه است.
انصاری نسب تصریح کرد: معرفی جاذبه های زیست محیطی و گردشگری روستایی یکی دیگر از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار