۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

لزوم تقویت حضور بخش خصوصی در صنایع دریایی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر لزوم تجاری سازی و زمینه سازی حضور بخش خصوصی در صنایع دریایی تاکید کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۳۳۰۵
لزوم تقویت حضور بخش خصوصی در صنایع دریاییبه گزارش مانا، دکتر سورنا ستاری در دیدار اعضای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در صنایع دریایی و ایجاد شرایطی برای تجاری سازی فناوری های این حوزه اظهار کرد: در حال حاضر در سواحل جنوبی کشور ما تراکم جمعیت بسیار پایین و در حدود 4 نفر در هر کیلومتر مربع است که این امر به دلیل عدم وجود رونق اقتصادی در این شهرها است که با توسعه صنایع دریایی و دانش بنیان دریایی این میزان می تواند افزایش پیدا کند.
وی همچنین بر لزوم توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: بایستی با تقویت بخش خصوصی در این حوزه مردم با گردشگری دریا آشنا شوند. از این رو اقداماتی از جمله برگزاری تورهای گردشگری در جزایر خلیج فارس، در این زمینه می تواند اهمیت دریا را برای اقشار مختلف نشان دهد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به اهمیت صنایع شیلات اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در زمینه پرورش ماهی های خاویاری در شمال کشور توسط بخش خصوصی انجام شده که این نمونه بسیار خوبی است که سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی را به فعالیت در بخش شیلات و صنایعی چون پرورش ماهی در قفس ترغیب می کند.
وی در پایان از اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت و اعطای تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در حوزه صنایع دریایی خبر داد و افزود: ستاد توسعه فناوری و صنایع دریایی معاونت علمی باید زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان دریایی را در فعالیت های اقتصادی مرتبط با دریا فراهم کند.
در ابتدای این جلسه دکتر محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی و سایر اعضای این ستاد نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این ستاد به تشریح برنامه های آتی در حوزه دریا پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار