۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

گردشگری دریایی در بنادر هرمزگان نیازمند رسیدگی است

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از ساماندهی وضعیت گردشگری دریایی در این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۳۰۲
گردشگری دریایی در بنادر هرمزگان نیازمند رسیدگی است

محسن ضیایی به خبرنگار مانا گفت: استان هرمزگان با در اختیار داشتن بخش وسیعی از سواحل و آبهای خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور محسوب می شود که از پتانسیل بالایی در راستای جذب گردشگران با علایق ویژه دریایی برخوردار است.
وی وجود جزایر کیش، قشم، هنگام، لارک، هرمز و ابوموسی را از دیگر نقاط قوت گردشگری دریایی هرمزگان دانست و اظهار داشت: سفر به جزایر همواره به عنوان یکی از جذاب ترین سفرها برای گردشگران محسوب می شود.
ضیایی خاطرنشان کرد: شرایط گردشگری در استان هرمزگان به گونه ای است که در نیمه دوم سال و باخنک شدن هوا، شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به سواحل و جزایر استان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اذعان داشت: این در حالی است که در ایام پیک سفر همچون تعطیلات بهمن ماه و نوروز با مشکل فضای اقامتی برای اسکان گردشگران روبه رو هستیم.
وی گفت: با وجود اینکه گردشگران زیادی به استان هرمزگان جهت استفاده از جاذبه های دریایی خلیج فارس سفر می کنند اما متاسفانه هنوز امکانات کافی برای خدمات رسانی به این گردشگران ایجاد نشده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان عنوان کرد: در همین راستا در نظر داریم در راستای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان، اقدامات اساسی انجام دهیم.
وی ساماندهی قایق های تفریحی فعال در شهرستان های ساحلی هرمزگان را از جمله این اقدامات دانست و گفت: این امر مهم در نوروز امسال صورت گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اذعان داشت: همچنین در نظر داریم با همکاری شهرداری های شهرستان های ساحلی، امکان تفریحی که در سواحل ایجاد شده اند را ساماندهی و مکان مشخصی برای آنها تعیین کنیم.
وی یادآور شد: همچنین در این راستا نیازمند همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.
ضیایی در ادامه عنوان کرد: همچنین وضعیت فعلی گردشگری در جزایر خلیج فارس به گونه ای است که نیازمند رسیدگی و ساماندهی هستند.
وی تاکید کرد: در این راستا به زودی عملیات اجرایی ایجاد مناطق نمونه گردشگری در جزایر هرمز و هنگام با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
وی گفت: البته گردشگری جزایر کیش و قشم به واسطه در اختیار بودن مناطق آزاد از وضعیت بهتری برخوردار هستند اما گردشگری در جزایر هنگام، لارک و هرمز به رسیدگی بیشتری نیاز دارد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی در بندرعباس، بندر پهل و خمیر خبر داد.
وی در ادامه یادآور شد: در این راستا با توجه به پیگیریهای صورت گرفته به زودی اعتبارات قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.
ضیایی عنوان کرد: ایجاد زیرساختهایی چون آلاچیق، کمپینگ های ساحلی و سرویس های بهداشتی در اولویت قرار دارند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: امید است با انجام این اقدامات بتوانیم تا حدود زیادی در رونق هر چه بیشتر گردشگری خلیج فارس نقش ایفا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار