۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
تا مهر امسال

پروژه های گردشگری دریایی خوزستان تکمیل می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از تکمیل پروژه های گردشگری دریایی استان خوزستان تا مهر ماه امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۲۶۰
پروژه های گردشگری دریایی خوزستان تکمیل می شود

افشین حیدری به خبرنگار مانا گفت: استان خوزستان با دارا بودن بخشی از سواحل خلیج فارس، اروند کنار، کارون و دریاچه های متعدد پشت سدها ر رودخانه های پر آب استان یکی از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.
وی گفت: با وجود این پتانسیل های فراوان متاسفانه طی سالهای گذشته اقدامات مناسبی در راستای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در استان صورت نگرفته است.
حیدری با اشاره به اینکه هم اکنون توسعه گردشگری دریایی مورد توجه مسئولین استانی قرار گرفته است، گفت: در این راستا اعتبارات قابل توجهی نیز اختصاص یافته است.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، توسعه گردشگری دریایی در استان در گام نخست نیازمند ایجاد زیرساختهای اولیه است.
وی اذعان داشت: پس از ایجاد زیرساختهای اولیه، مناطق مستعد برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان یادآور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، تا پایان مهرماه امسال تمام پروژه های مرتبط با گردشگری آبی که عملیات اجرایی آنها از سال گذشته آغاز شده بود، تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
به گفته وی، با بهره برداری از این پروژه ها، شاهد افزایش ورود گردشگران برای استفاده از امکانات گردشگری دریایی استان و به دنبال آن رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت و پویایی کمیته گردشگری دریایی در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمیته نقش موثری در پیشبرد اهداف گردشگری آبی استان داشته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در راستای پیشبرد اهداف کمیته گردشگری دریایی علاوه بر استانداری نقش شهرداری نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به عنوان بخشی از این کمیته موظف است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی به این طرح ها هدایت کند.
این مقام مسئول در استان خوزستان، رودخانه کارون را یکی از مهمترین ظرفیت های استان در بخش گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: در کمیته گردشگری دریایی، توجه ویژه ای به رودخانه کارون شده است، به خصوص بخشی که داخل شهر اهواز واقع است.
وی دریاچه های پشت سدها، رودخانه های جاری، بندر امام خمینی، جزیره مینو، تالاب شادگان و ... از دیگر ظرفیت های گردشگری دریایی استان خوزستان محسوب می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار