۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

فله برهایی که تانکر می شوند

در سه ماهه اول سال جاری شاهد تغییر سفارش 15 فروند کیپ سایز به کشتی تانکر بودیم.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۳۱۹۴
فله برهایی که تانکر می شوند
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به کسادی بی سابقه بازار حمل و نقل فله و رونق کنونی کشتی های تانکر مؤسسه Gibson از تغییر ساخت 15 فله بر به کشتی تانکر خبر داد.
بازار حمل و نقل نفت اخیراً شاهد تقاضای بالا و رشد کم ناوگان این کشتی ها بوده است و از این رو شاهد تغییر سفارش 15 فله بر به هشت کشتی تانکر بزرگ، دو کشتی حمل مواد شیمیایی و چهار نفتکش افراماکس در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی بودیم.
موسسه معاملاتی Gibson از پیش بینی تبدیل سفارشات بیشتری به کشتی های تانکر خبر داد که آینده خوبی را برای صنعت حمل و نقل نفت رقم نمی زند.
این گزارش در ادامه افزود: میزان سفارشات کشتی های تانکر ار ابتدای سال تاکنون 50 درصد کل سفارشات سال گذشته میلادی را شامل می شود. این میزان سفارش تانکر در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی از سال 2007 تا کنون در هیچ سه ماهه ای مشاهده نشده است.
سفارش ساخت کشتی های با ظرفیت بیشتر از 25 هزار DWT به 84 فروند رسید که شامل 19 افراماکس، 18 سوئزماکس، 13 نفتکش بزرگ می شود.
شایان ذکر است 50 درصد کل سفارشات ساخت کشتی های تانکر تنها در ماه ژانویه سال جاری ثبت شد.
این گزارش در پایان افزود: با ورود کشتی های تانکر جدید به عرصه حمل و نقل، رقابت شدیدی میان شرکت های نفتکش بوجود خواهد آمد که به تبع آن شاهد افت کرایه ها خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار