۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

سواحل مکران توانایی تبدیل به سواحل توریسم‌پذیر را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زیبایی سواحل مکران نباید تحت‌الشعاع صنعتی شدن منطقه از بین برود و هرگونه برنامه‌ریزی برای سواحل مکران باید در چارچوب سند جامع توسعه سواحل مکران انجام شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۳۰۸۸
سواحل مکران توانایی تبدیل به سواحل توریسم‌پذیر را دارد

به گزارش مانا، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه سواحل مکران توانایی تبدیل به سواحل توریسم‌پذیر را دارد اظهار داشت: نگاه ما به استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه سواحل مکران باید نگاهی آینده نگرانه منطبق با قضاوتی که حق مردم است، باشد و از نگاه‌های بخشی و رویکردهای جزیره‌ای پرهیز کنیم.
هاشمی تصریح کرد: زایش و ثروت آفرینی صنعت گردشگری کمتر از سایر صنایع نیست.
استاندار گفت: شهر طیس از حیث تاریخ و تمدن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید منطبق با نام و تاریخش نامدار شود.
وی تاکید کرد: شهر طیس باید شهری سازگار با نیازها، برخوردار از جذابیت و توریسم‌پذیر باشد و به توسعه روابط اقوام ایرانی با هم کمک کند.
وی اظهار کرد: وقتی به بندری با ظرفیت 82 میلیون تن و صنایع عظیمی که در منطقه شکل می‌گیرند، می‌اندیشیم باید نگاه و برنامه‌های ما برای آینده منطقه از جامعیت کامل برخوردار باشد و اهداف توام با نگاه به فردایی بلند را با برخی رویکردها تضعیف نکینم.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر توسعه ایجاد شود و انسان‌ها نقش و جایگاه خود را پیدا کنند در آن صورت نقش و اهمیت گردشگری نمایان می‌شود.
هاشمی افزود: هیچ از یک سواحل ایران تنوع و زیبایی سواحل مکران را ندارند و علاوه بر آن جذابیت اقیانوسی بودن این سواحل از مزیت‌های آن نسبت به دیگر سواحل کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار