۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فله برهای جوان قربانی عرضه مازاد

پیش بینی می شود با روند کسادی بازار حمل و نقل فله تا شش ماه آینده شاهد اوراق فله برهای جوان در این صنعت خواهیم بود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۳۰۶۳
فله برهای جوان قربانی عرضه مازاد
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به احتمال پیشی گرفتن ورود فله برهای جدید نسبت به اوراق این نوع کشتی ها و کسادی بازار کشتی داران دست به اوراق فله برهای 15 سال یا بالاتر خود بزنند.
براساس این گزارش مدیر شرکت حمل و نقل فله Safe Bulkers با اشاره به سقوط بی سابقه شاخص بالتیک، اظهارداشت: کشتی داران به اوراق بیشتر فله برها روی خواهند آورد.
Hajioannou همچنین بر اوراق هر چه بیشتر فله برهای 15 تا 20 ساله با ادامه روند کسادی بازار تاکید کرد.
براساس آمارها، میزان 15.4 میلیون DWT در سال 2014 به دست اوراق سپرده شدند که 32 درصد از کشتی های تازه وارد را شامل می شود.
در ناوگان حمل و نقل جهانی، 22 میلیون DWT از هندی سایزها سن بیشتر از 15 سال دارند و این آمار برای پاناماکس ها و کیپ سایزها به ترتیب 32 و 32 میلیون DWT است.
Hajioannou با اشاره به موعد تحویل بسیاری از فله برها در سال های 2015 و 2016 اظهار داشت: به هرحال اوراق فله برهای جوانتر تنها راه دوام آوردن در این حوزه از صنعت حمل و نقل محسوب می شود.
آمارهای ارائه شده از طرف موسسه معتبر Clarkson حاکی است در سه ماهه اخیر 31 کیپ سایز، 23 پاناماکس، 17 هندی ماکس و 49 هندی سایز اوراق شدند که این تعداد در مقایسه با آمار سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار