۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

ورود روزانه 4 هزارگردشگر به جزیره هنگام در نوروز

در ایام نوروز روزانه به طور متوسط بین سه تا چهار هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام و آبهای اطراف آن دیدن می کردند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۹۴۲
ورود روزانه 4 هزارگردشگر به جزیره هنگام در نوروز افشین عباس نژاد هنگامی، مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگری جزیره هنگام در نوروز امسال بسیار رضایت بخش بود.
وی گفت: این در حالی بود که در برخی روزها به دلیل طوفانی بودن دریا و بستن شدن اسکله ها، امکان برگزاری تورهای دریایی به جزیره هنگام فراهم نبود.
به گفته این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی، در ایام نوروز روزانه به طول متوسط بین سه تا چهار هزار نفر مسافر به جزیره هنگام سفر می کردند.
عباس نژاد هنگامی، بازدید از خلیج دلفین ها را مهمترین برنامه گشت های دریایی هنگام عنوان کرد و گفت: تماشای دسته ای گروه های دلفین ها در اطراف جزیره هنگام همواره به عنوان جاذبه ای منحصر به فرد در آبهای خلیج فارس مطرح است که طی سالهای اخیر بسیار مورد توجه گردشگران و به ویژه طبیعتگردان واقع شده است.
وی بازدید از ساحل نقره ای هنگام و نیز آکواریوم طبیعی این جزیره را از دیگر برنامه تورهای این جزیره دانست و اعلام کرد: پس از انجام گشت های دریایی ورود به جزیره در ساحل هنگام جدید صورت می گرفت.
وی بازدید از سایت تخم گذاری لاک پشت ها در ساحل شرقی جزیره هنگام را از دیگر جاذبه های گردشگری هنگام در ایام نوروز عنوان کرد.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام تصریح کرد: گردشگران می توانستند در ساحل جزیره از بازارچه صنایع دستی که توسط بانوان بومی جزیره اداره می شود نیز دیدن کنند.
به گفته وی، در این بازارچه همچنین برای علاقه مندان توسط بانوان محلی جزیره، نقش حنا که یک رسم محلی در جنوب محسوب می شود، انجام می شد.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس در ادامه عنوان کرد: در ساحل جزیره هنگام گردشگران با غذای محلی همچون قلیه ماهی یا سمبوسه و ... مورد پذیرایی قرار می گرفتند.
وی در خصوص اقامت شبانه گردشگران در جزیره هنگام طی ایام نوروز گفت: متاسفانه در جزیره هنگام هیچ گونه مکان اقامتی ویژه گردشگران وجود ندارد بنابراین گردشگرانی که علاقه مند بودند در جزیره اقامت کنند یا در کمپ شب را می گذراندند و یا در صورت تمایل خانه های محلی را اجاره می کردند.
وی ادامه داد: در این مدت 250 قایق از اسکله های شیب دراز و کندالو کار انتقال مسافران از قشم به هنگام را به و نیز انجام گشت های دریایی در اطراف هنگام را به عهده داشتند.
عباس نژاد هنگامی عنوان کرد: همچنین هر قایق ظرفیت حمل 12 گردشگر را داشت و نرخ بلیت هر نفر 12 هزار تومان بود.
وی تصریح کرد: در تمام ایام نوروز نظارت اداره بنادر و دریانوردی قشم بر عملکرد قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم- هنگام انجام شد.
وی مهمترین مساله نظارتی را رعایت ایمنی قایقها عنوان کرد و گفت: پوشیدن جلیقه نجات توسط گردشگران الزامی بود که تمام گردشگران نیز این امر را رعایت می کردند.
این فعال بخش خصوصی همچنین از استقرار همیارهای ناجی از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان در اسکله های شیب دراز و کندالو در ایام نوروز در راستای امداد و نجات در صورت غرق شدن احتمالی قایقها و یا رخ دادن حادثه برای قایقها و مسافران خبر داد.
به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام خوشبختانه به دلیل تجربه بالای ناخدایان قایق ها و نیز رعایت نکات ایمنی توسط مسافران، در ایام نوروز هیچ گونه حادثه ای مبنی بر واژگونی و یا غرق شدگی قایقهای تفریحی در مسیر قشم- هنگام رخ نداد.
عباس نژاد هنگامی تصریح کرد: در مجموع استقبال گردشگران در نوروز امسال از جزیره هنگام در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری یافته بود.
وی دلیل این افزایش را تبلیغات و آشنایی بیشتر مردم با جزیره هنگام و جاذبه های تفریحی آن عنوان کرد و گفت: همچنین همکاری مسئولین مربوطه از جمله فرمانداری قشم نیز در رونق گردشگری جزیره هنگام بسیار موثر بوده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه تعطیلات نوروز به اتمام رسیده اما هم اکنون ورود گردشگران به جزیره هنگام همچنان ادامه دارد.
به گفته عباس نژاد هنگامی، در حال حاضر روزانه حدود 50 نفر از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام و آبهای اطراف آن دیدن می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار