۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

پرونده سفرهای دریایی نوروزی در هرمزگان بسته شد

با ثبت پنج میلیون نفر سفر و افزون بر 500 هزار دستگاه خودرو در ایام نوروز در بنادر مسافری استان هرمزگان ، پرونده سفرهای نوروزی در این استان بسته شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۹۲۶
پرونده سفرهای دریایی نوروزی در هرمزگان بسته شدبه گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز و در پایان طرح نوروزی سال 94 اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه 94، در مجموع 5میلیون و 113 هزار و 701 نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفت.
ابراهیم ایدنی ادامه داد: خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی موج نخست سفرهای نوروزی میلیون‎ها نفر از هموطنان را بر آن داشت تا در موج دوم سفرهای نوروزی، مسافران جنوب آخرین روزهای تعطیلات نوروزی خود را در جزایر هرمزگان و در کنار آب‎های نیلگون خلیج فارس سپری کنند.
ایدنی اضافه کرد: بر همین اساس، در سیزدهمین روز از فروردین جابجایی 94 هزار و 409 نفر سفر، در روز چهاردهم 109 هزار و 383 نفر سفر و در روز پانزدهم نیز 78 هزار نفر سفر از طریق بنادر 10 گانه مسافری این استان به انجام رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل آماری بیانگر این است که طی 20روز زمان اجرای طرح نوروزی امسال، عملیات جابجایی 517 هزار و892 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.
به گفته ایدنی، تعداد11 هزار و 156 دستگاه خودرو در روز سیزدهم فروردین ماه، 10 هزار و 699 دستگاه خودرو در روز چهاردهم و همچنین در روز پانزدهم نیز 5 هزار و 764 دستگاه خودرو حمل و نقل شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان گفت: از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع 106 هزار و 353 سفر دریایی از طریق بنادر ده گانه مسافری هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شده است.
وی افزود: در روز سیزدهم و چهاردهم نوروز، به ترتیب شاهد ورود و خروج 1556 و 2347 فروند شناور به بنادر مسافری استان بودیم و در روز پانزدهم نیز تردد 1511 فروند شناور در این بنادر به ثبت رسید.
لازم به ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‎های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون‎ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب‎های فیروزه‎ای خلیج فارس سپری می‎کنند؛ به گونه‎ای که بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می‎کنند و حجم عمده این مسافرت‎ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می‎شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار