۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

آغاز تخم گذاری لاک پشت ها در پارک ملی نایبند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ثبت اولین تخم گذاری لاک پشت در سال 1393 در ساحل روستای بنود در پارک ملی دریایی نای بند عسلویه خبر داد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۲۷۴۷
آغاز تخم گذاری لاک پشت ها در پارک ملی نایبندبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر حسین دلشب اظهار داشت : طرح حمایت و حفاظت از لاک پشت های نای بند در سال گذشته از طرف این اداره کل ارائه و اجرا شد.
وی افزود: یکی از معضلات اساسی این طرح، دستبرد سگ سانان به لانه های لاک پشت ها بود که با برطرف کردن این معضل، از نابودی لانه ها ، تخم ها و نوزادان جلوگیری به عمل آمد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: در طرح 93-92 که با همکاری شرکت پتروشیمی مبین انجام گرفت حدود بیش از هزار قطعه نوزاد لاک پشت از حدود 30 لانه به دریا روانه شده بود.
وی اضافه کرد: در این طرح که از ابتدای اسفند ماه 93 با همکاری دانشگاه باهنر کرمان در حال اجرا است اولین تخم گذاری لاک پشت ها در هفته جاری در ساحل بنود ثبت و لاک پشت مورد نظر پلاک گذاری و لانه آن نیز ثبت شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پارک ملی دریایی نایبند، از پارک ‌های ملی جنوب ایران و در استان بوشهر واقع شده است که با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر، درآبهای خلیج زیبای فارس در شهرستان عسلویه قرار دارد.
دلشب افزود: این پارک ملی دریایی در سال ۱۳۸۲، در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد که دارای ویژگی‌های منحصر بفرد و زیستگاه انواع پرندگان و جانوران دریایی است.
سواحل ماسه‌ای نایبند، محل تخم گذاری لاک پشت‌های عظیم دریایی و جنگل‌های متراکم آن محل مناسبی برای پرندگان مهاجر و آبزی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار