۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

دریا و ساحل محور گردشگری استانهای ساحلی در نوروز

مدیر اداره کل برنامه ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دریا و ساحل محور گردشگری استانهای ساحلی کشور در ایام نوروز است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۶۶۳
دریا و ساحل محور گردشگری استانهای ساحلی در نوروزمحمد رضا پوینده  در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله در ایام نوروز استانهای ساحلی در شمال و جنوب کشور به عنوان پرترددترین استان های کشور اعلام می شوند.
وی با اشاره به اینکه استانهای ساحلی به ویژه مازندران و هرمزگان هر ساله در رتبه های نخست جذب گردشگر در ایام نوروز قرار می گیرند، گفت: مردم همواره تمایل زیادی برای گذراندن تعطیلات خود در دریا و ساحل دارند.
گزارش های ارسالی از اداره کل استان های ساحلی کشور در خصوص آماده سازی این استانها برای استقبال از مسافران نوروزی حکایت از این دارد که دریا و ساحل محو توجه ویژه گردشگری در ایام نوروز است.
وی ادامه داد: برگزاری انواع جشن های ساحلی، ایجاد کمپینگ های اقامتی در نوار ساحلی، ساماندهی شناورهای تفریحی و افزایش تعداد آنها در ایام نوروز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در شهرستانهای ساحلی کشور طی ایام نوروز است.
پوینده همچنین از برپایی کارگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در سواحل شهرستانهای ساحلی جنوب وشمال کشور در ایام نوروز خبر داد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، گردشگران می توانند در ایام نوروز با فرهنگ و آداب و رسوم حاشیه نشنیان دریاهای کشور بیشتر آشنا شوند.
مدیر اداره کل برنامه ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در ایام نوروز جامعه محلی نیز در کنار مسئولان شهرهای ساحلی در فراهم کردن شرایط مناسب برای رونق گردشگری در سواحل و دریاها نقش مهمی ایفا می کنند.
پوینده گفت: به این ترتیب با حضور فعال جامعه محلی، آنها علاوه بر رونق بیشتر گردشگری دریایی می توانند بهره اقتصادی بیشتری را ببرند.
وی یادآور شد: امسال شرایط بهتری برای سفر گردشگران به جزایر کیش و قشم به عنوان مکان های پایلوت گردشگری دریایی کشور ایجاد شده است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: گردشگران در ایام نوروز می توانند از انواع ورزش های دریایی به ویژه غواصی در این جزایر بهره مند شوند.
پوینده تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و اجرایی شدن آنها توسط ادارات کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استانهای ساحلی، در ایام نوروز بهترین خدمات گردشگری به ویژه در بخش سواحل و دریا به مسافران ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی در کشور روز به روز رونق بیشتری می یابد و گردشگران ویژه ای را به خود جذب می کند.
مدیر اداره کل برنامه ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد امکانات گردشگری دریایی در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی این صنعت مهم کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار