۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

برگزاری سفرهای دریایی در نوروز با لنج های سنتی

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اعلام کرد : این شهرستان درنوروز94 طبق دستورپیشین استاندار , آماده اجرای طرح گردشگری دریایی در آبهای داخلی منطقه است .
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۶۵۹
برگزاری سفرهای دریایی در نوروز با لنج های سنتی
به گزارش مانا، عزیزالله شهبازی افزود: باتوجه به تاکید استاندارخوزستان مبنی براستفاده از سواحل و آبراهای استان برای ایجاد محیط های مفرح برای مردم , این ماموریت به فرمانداران شهرهای ساحلی ابلاغ شد.
شهبازی افزود: فرمانداری آبادان دراین راستا بلافاصله جلسات مختلفی با مشارکت کلیه دستگاههای ذیربط تشکیل داد .
به گفته این مقام مسئول در آبادان بر این اساس امکانات محلی ازجمله بندری , شیلاتی , دریابانی و غیره تجمیع و سازماندهی شد.
وی تصریح کرد: در بندر آبادان فضاهای مورد نیاز ازجمله اسلکه ساماندهی و همچنین لنج های سنتی مورد نیاز و امکانات لازم درهرلنج تهیه و برنامه ریزی شد.
فرماندار ویژه آبادان گفت : اولین سفرهای دریایی با لنج های سنتی به صورت نقطه به نقطه از اسکله آبادان به مقصد اروند کنار و چوئبده و بالعکس انجام می شود و سقف ساعتی هرسفرحداقل 1 و حداکثر3 ساعت است.
شهبازی افزود: برای ثبت نام مسافران , سایتی طراحی و به فرمانداری و بندردریانوردی آبادان معرفی می شود که آدرس آن متعاقبا به اطلاع مردم می رسد.
شهبازی در ادامه افزود: درهفته آینده ناخدای این لنج ها آموزش های لازم را برای انجام این سفرهای دریایی فرامی گیرند .
فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد که این فرمانداری متعهد است تمام ابتکارات و خلاقیت هایی که ازسوی استانداربرای توسعه شهرستان درنظرگرفته شده است را به فوریت عملیاتی و اجرایی کند.
شهبازی افزود: ما درشهرستان آبادان گردشگری صنعتی نیز داریم و علاقمندان و مهمانان نوروزی می توانند از مراکز صنعتی ازجمله پالایشگاه نفت آبادان و سایر اماکن صنعتی دارای قدمت تاریخی درمنطقه بازدید کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار