۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

انتشار تقویم جدید ممنویت صید آبزیان در هرمزگان

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از شروع ممنوعیت صید و اعلام تقویم جدید ممنوعیت صید حلواسفید در سال 94 در راستای حفظ و حراست ذخایر آبزیان برای نسل های آینده و همچنین پایداری حرفه صیادی خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۲۵۷۸
انتشار تقویم جدید ممنویت صید آبزیان در هرمزگانبه گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تقویم فصول ممنوع صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اظهار کرد: شیلات هرمزگان در همین راستا همه ساله در فصول تخم‌ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام می‌ کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال تقویم زمانی ممنوعیت صید با مشارکت تعاونی‌های صیادی، صیادان خبره،کارشناسان شیلات و پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان و پس از برگزاری دو جلسه کمیته مدیریت صید متوالی از سوی شیلات هرمزگان مشخص و اعلام شد.
بارانی افزود: در مصوبات جلسات کمیته صید مقرر شد همچون سال‌های گذشته صید هامور ماهیان در آبهای استان هرمزگان از اول فروردین94 تا پایان اردیبهشت94 و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت94 تا پایان خرداد ماه 94ممنوع باشد.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطر نشان شد صید میش ماهی نیز از 15 مرداد ماه تا پایان شهریور ماه 94ممنوع است .
مسعود بارانی با اشاره به ارزش بالای ماهی حلوا سفید و همچینین بازار صادرات خوب این ماهی گفت:با توجه به تغیرات شرایط آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید که در سال گذشته از اول اردیبهشت تا پایان خرداد بوده است،در سال 94 ، زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید از 15 فروردین تا پایان اردیبهشت اعلام شد.
بارانی تصریح کرد: صید به روش مشتا نیز از 16فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال 94 ممنوع است.
وی ادامه داد: زمان ممنوعیت سایر گونه‌های ارزشمند نیز پس از انجام تحقیقات میدانی، کارشناسی و استفاده از اطلاعات صیادان در جلسات بعدی کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان بررسی می‌شود.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه رعایت این فصول زمانی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت یادآور شد با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی ( منوفیلامنت ) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند،استفاده از این نوع تورها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.
بارانی با اشاره به همکاری خوب صیادان و تعاونی‌ها با شیلات هرمزگان از آنها خواست در این مدت نیز برای حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار با شیلات استان بیش از پیش همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار