۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

50 هزار تن ماهی در آبهای بوشهر صید می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر سالانه 50 هزار تن ماهی از 11 صیدگاه آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر صید می‌کنند که 80درصد نوع صید روش گوشگیر است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۲۵۷۴
50 هزار تن ماهی در آبهای بوشهر صید می‌شودحسین بهمنیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار مانا در بوشهر، استان بوشهر را مهم‌ترین منطقه در صید و تولید آبزیان دانست و اظهار داشت: این استان دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است که موقعیت مناسبی را برای صید و پرورش آبزیان را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از 12 درصد ساکنان استان بوشهر از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند گفت: درآمد 12تا 15 درصد از ساکنان استان بوشهر صید و ماهیگیری به طور مستقیم و غیر مستقیم است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صیادان استان بوشهر سالانه 50 هزار تن ماهی صید می کنند گفت: 15 هزار صیاد در این استان با استفاده از 2 هزار و 100 شناور سالانه 50 هزار تن ماهی صید می کنند که 20 درصد این آبزیان از نوع ماهی حلوا، شوریده، راشگو، شیر، قباد و میگو است.
وی با اشاره به اینکه 60 گونه آبزیان در استان بوشهر صید می شود گفت: صید 80 درصد آبزیان گوشگیر است که در 11 صیدگاه آبهای استان بوشهرحاصل می شود.
بهمنیاری صید ترال را مخرب ترین نوع صید در استان دانست و گفت: این نوع صید کف روب است که صدمات زیادی به زیستگاههای آبزیان وارد می کند و هم اکنون حدود 15درصد صید در استان بوشهر به روش ترال است
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به آلایندگی‌های نفتی در ابهای استان بوشهر اضافه کرد: گسترش فعالیتهای شرکت‌های نفت و گاز، افزایش آلاینده های نفتی دریایی را به دنبال داشته است که این به ذخائر آبزیان خسارت وارد کرده است.
وی با اشاره به ورود شناورهای غیرمجاز به دریا گفت: شاهد افزایش روز افزون صید حرفه ای از طریق شناورهای غیر مجاز به ویژه قایقهای تفریحی هستیم که رفع این معضل از طریق همکاری و هماهنگی موثر ارگانهای ذیربط امکان پذیر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار