۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

قوانینی برای استفاده گردشگران از دریا نداریم

توسعه گردشگری دریایی در کشور قبل از هر گونه اقدامی مستلزم تدوین قوانین و مقررات چگونگی استفاده از سواحل و دریاها است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۵۲۱
قوانینی برای استفاده گردشگران از دریا نداریم
رئیس جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اجرایی شدن گردشگری دریایی در کشور نیازمند این است که در ابتدا تعریف مشخصی از آن به عمل آید.
ابراهیم پورفرج، گفت: به دلیل نبود تعریف مشخص از گردشگری دریایی ما هنوز برای گردشگران خارجی انگیزه ای ایجاد نکرده ایم که برای استفاده از سواحل و دریاهای ایران سفر کنند.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون شرایط برای ورود گردشگران خارجی به سواحل و دریاهای کشور فراهم نشده است، اذعان داشت: اگر قوانین حاکم بر چگونگی استفاده از سواحل و دریاها توسط مسئولین امر مشخص و دفاتر خدمات مسافرتی وارد کننده تورها ارائه شود می توان در زمینه ورود تورهای گردشگری به کشور اقدامات لازم را در سطح بین المللی انجام داد.
رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: شاید بسیاری از گردشگران علاقه مند به دریا شرایط کشور ما را برای استفاده از امکانات گردشگری دریایی قبول کنند.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه تبلیغات بین المللی در خصوص گردشگری دریایی ایران صورت نگرفته است اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن شرایط بهتر هر چه سریعتر متولیان امر نسبت به تبلیغات صحیح در راستای افزایش جذب گردشگران خارجی اقدام کنند.
این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: مسئولان مناطق آزاد کیش و قشم که به عنوان قطب گردشگری دریایی کشور شناخته شده اند باید اطلاعاتی دقیق در خصوص قوانین حاکم بر سواحل و دریا به دفاتر خدمات مسافرتی ارائه دهند.
وی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی وارد کننده تور به کشور هنوز نمی دانند چگونه می توان از سواحل و دریاهای جزایر جنوبی استفاده کرد.
رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: به طور کلی می توان گفت قبل از شروع تبلیغات بین المللی برای جذب گردشگران خارجی باید قوانین و مقررات برای استفاده از دریا تدوین شود.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به نظر نمی رسد بتوانیم ظرف یکی دو سال آینده نسبت به ورود گردشگران خارجی با نگاه دریا اقدام کنیم؛ این امر مستلزم این است که طی این مدت زیرساختها و قوانین و مقررات ایجاد شود.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری تاکید کرد: پس از تدوین مقررات چگونگی استفاده گردشگران خارجی از سواحل و دریاها از طریق اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی می توان با به مشورت گذاشتن شرایط قوانین را در صورت لزوم اصلاح کنیم.
رئیس جامعه تورگرانان ایران تاکید کرد: به این ترتیب به یک برنامه اجرایی برای ورود تورهای گردشگری با هدف دریایی خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه سواحل صخره ای کیش یکی از زیباترین سواحل دنیا محسوب می شود گفت: تا کنون چندین مرتبه نسبت به ورود تورهای گردشگری خارجی به کیش اقدام شده که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
پورفرج اظهار داشت: همچنین با استفاده از مسیرهای دریایی قشم – بندرعباس گردشگران خارجی را به جزیره قشم وارد کرده ایم که آن هم بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری یادآور شد: جزایر خلیج فارس علاوه بر زیبایی های طبیعی از پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد انواع ورزش های آبی برخوردارند.
وی تاکید کرد: بدون شک با انجام برنامه ریزی های دقیق می توان نسبت به برگزاری تورگردشگران خارجی به جزایر خلیج فارس اقدام کرد.
برچسب ها: گردشگری دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار