۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

راهکارهای کشتیرانی ژاپن برای افزایش سوددهی

شرکت کشتیرانی K Line با گسترش و تمرکز بر روی دو بخش فله و LNG به منظور افزایش سود خالص خود تا بیش از دو برابر برنامه ریزی کرده است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۲۴۵۸
راهکارهای کشتیرانی ژاپن برای افزایش سوددهی
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت ژاپنی K Line با بهره گیری از فاکتورهایی نظیر کشتی های دوستدار محیط زیست، افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و بهای پایین سوخت تصمیم به تمرکز بر روی دو بخش راکد حمل و نقل یعنی فله و حمل LNG گرفته است.
براساس این گزارش، شرکت کشتیرانی K Line درآمد 45 میلیارد یوانی معادل 375.4 میلیون دلاری را برای سال مالی 2017 برنامه ریزی کرده است.
این رقم طبق برنامه ریزی ها در سال 2019 به 60 میلیارد یوان می رسد و این در حالیست که این شرکت در سال مالی 2014 درآمد خالص 25 میلیارد یوانی را به ثبت رساند.
عواملی نظیر ورود کشتی های دوستدار محیط زیست، افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و بهای پایین نفت این شرکت را به افزایش 10 درصدی درآمد خالص خود تا پنج سال آینده امیدوار کرده است.
شرکت K Line همچنین برای رسیدن به این هدف اقدام به جوانسازی ناوگان خود با صرف 170 میلیارد یوان، سرمایه گذاری در حوزه استراتژیک حمل LNG و در بخش فراساحل و دیگر قسمت ها با هزینه 25 میلیارد و بهینه سازی مصرف سوخت با صرف هزینه به میزان 120 میلیارد یوان، 25 میلیارد یوان و 15 میلیارد یوان در دیگر حوزه ها کرده است.
در حالی که شاخص بالتیک به کمترین میزان خود در 30 سال گذشته رسیده است این کشتیرانی تصمیم به افزایش کشتی های Cappsize در حوزه حمل فله خود از 15 به 100 فروند گرفته است. این شرکت همچنین قصد افزایش کشتی های پاناماکس ها و پست پاناماکس ها از 6 به 75 فروند تا انتهای سال مالی 2019 را دارد.
این شرکت ژاپنی در بیان راهکارهای خود در جهت سوددهی حوزه حمل و نقل فله اظهار داشت: ما از طریق عقد قراردادهای متوسط تا طولانی مدت از وجود کشتی های در حالت Spot خود خودداری خواهیم کرد.
شرکتK Line همچنین قصد دارد با ورود به حوزه حمل و نقل زغال سنگ گام دیگری در جهت توسعه این شرکت بردارد.
این شرکت در ادامه از تصمیم خود برای توسعه ناوگان حمل LNG و رساندن آن از 43 به 61 فروند طی پنج سال سخن به میان آورده است.
گفته می شود در سال جاری سرمایه گذاری های بزرگی در حوزه حمل و نقل LNG انجام شده است که نشان از آینده درخشان اما دور این حوزه دارد.
در حوزه حمل و نقل کانتینری، تمرکز این شرکت بر خطوط دریایی شرق – غرب  با بهره گیری از کشتی های بزرگتر و مصرف بهینه سوخت قرار گرفته است.
این کشتیرانی در نظر دارد تا انتهای سال مالی 2019 میزان جابجایی ها کانتینری را به 3.9 میلیون TEU افزایش دهد. شایان ذکر است میزان جابجایی ها کانتینری توسط این کشتیرانی در سال 2014، 3.2 میلیون TEU گزارش شد. 
این در حالی است که تعداد کانتینربرهای این شرکت تا سال مالی 2019 از 70 به 61 فروند کاهش می یابد.
شرکت K Line همچنین از تصمیم خود در سرمایه گذاری در مناطق لجستیک و ترمینال ها در نواحی رو به رشد بویژه در آسیا سخن به میان آورد.
این گزارش در پایان افزود: اگر چه بهای کنونی نفت ، بازارفراساحل را بی رونق کرده است اما شرکت K Line انتظار دارد تا در پایان سال مالی 2015 منتهی به ماه مارس از 26 فروند کشتی تدارکاتی فراساحلی و حمل صنایع سنگین بهره ببرد که این رقم تنها 2 فروند افزایش را نسبت به آمار این شرکت در این حوزه در سال 2014 میلادی  نشان می دهد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار