۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

آمادگی بندر انزلی برای میزبانی گردشگران نوروزی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان میزبانی را شاخص فرهنگی استان گیلان دانست.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۴۲۹
آمادگی بندر انزلی برای میزبانی گردشگران نوروزیبه گزارش مانا، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بندرانزلی با حضور فرماندار،معاون گردشگری استان و مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی این شهرستان آماده سازی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران در ایام نوروز تشکیل شد.
در این نشست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه بندر انزلی درعرصه گردشگری از دیرباز یکی از قطبهای مهم گردشگری بوده است گفت: در این راستا زیباسازی شهر باید از اولویتها باشد چرا که مسافر دوست دارد زمانی که دوباره به شهری سفر می کند تفاوت را احساس کند.
وی یکی از مهمترین جاذبه های این شهرستان را تالاب انزلی دانست و گفت: اقدامات لازم جهت استفاده صحیح گردشگران از این تالاب در نوروز صورت گرفته است.
حمید رضا آذرپور ادامه داد: دسته ای از مسافران فقط راغب به استفاده از فضای سبز و یا مدارس برای اسکان وتوقفگاه هستند و در این میان آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است، توجه به وضعیت سرویسهای بهداشتی علی الخصوص سرویسهای بهداشتی مراکز سوختگیری و پمپ بنزین ها است.
وی با تاکید براینکه نظارت بیشتر، رضایتمندی بیشتر را درپی خواهد داشت ادامه داد: خدمت به مردم یک فرصت است و هیچ کدام از ما مسئولین نباید این فرصت را از دست بدهیم.
آذرپور اخلاق و مهمانداری را شاخص فرهنگی استان گیلان دانست و اذعان داشت: در ایام نوروز می بایست علاوه بر وظایف محوله برای حوادث غیرمترقبه نیز از آمادگی لازم برخوردار بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گیلان امنیت را به عنوان شاخص اصلی انتخاب مقصد یک گردشگر از مبداء برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم افزایش سالانه گردشگران وجود امنیت در استان است، چراکه اگر درجایی احساس امنیت نباشد قطعا کسی به آن نقطه سفر نخواهد کرد واین امنیت جز با همت و تلاش بی وقفه و بی منت همکاران نیروی انتظامی میسر نمی شود.
در ادامه فرماندار بندرانزلی با تاکید براینکه تکریم مسافران و شهروندان در ایام نوروزی از الویت های مهم ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی است، گفت: برخورد شایسته از عوامل موثر در ورود گردشگر و ماندگاری وی در شهر خواهد بود.
قاسم روحانی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب تر، بازرسی و نظارت ازسوی صنوف سازمان صنعت و معدن و تجارت یکی از ضروریات است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار