۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

حمایت جدی از سرمایه گذاران گردشگری دریایی در خوزستان

با حمایت جدی استاندار خوزستان از بحث توسعه گردشگری آبی در این استان، آینده بسیار روشنی در صنعت گردشگری دریایی خوزستان ترسیم می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۴۲۳
حمایت جدی از سرمایه گذاران گردشگری دریایی در خوزستانمعاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در این راستا سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات مرتبط با گردشگری آبی در خوزستان مورد حمایت قرار خواهندگرفت.
حکمت الله موسوی یادآور شد: از میزان یک هزار و 300 میلیارد تومانی که به گردشگری خوزستان اختصاص یافته است، بخش زیادی از آن قرار است در زمینه گردشگری دریایی هزینه شود که این موضوع برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار نوید بخش است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: استان خوزستان با داشتن رودخانه های پرآب، تعداد زیادی سد و نیز برخورداری از سواحل خلیج فارس یکی از بهترین نقاط کشور برای توسعه گردشگری دریایی محسوب می شود.
موسوی اذعان داشت: ایجاد رستوران های ساحلی و دریایی، خرید شناورهای تفریحی و به کارگیری در رودخانه کارون و آبهای خلیج فارس، خرید شناورهای تفریحی برای تردد در دریاچه های پشت سدها، ساخت اسکله تفریحی و ... از جمله برنامه هایی است که می توان با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به تحقق آنها امید زیادی داشت.
این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین تالاب بین المللی شادگان را یکی دیگر از ظرفیت های مهم گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این تالاب بین المللی از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.
وی تاکید کرد: می توان با ایجاد فضایی کاملاً بومی و بکر در این تالاب ،جذابیت دو چندانی برای ورود گردشگران به این تالاب بین المللی فراهم کرد.
موسوی گفت: همچنین از سوی دیگر با رونق گردشگری در تالاب شادگان، بومیان جزیره نیزاز رونق اقتصادی قابل قبولی برخوردار خواهند بود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار داشت: همچنین استان خوزستان دارای چند جزیره کوچک است که این جزایر از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری و ساخت امکانات گردشگری در آن برخوردارند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساختهای لازم در بخش های مختلف گردشگری استان اذعان داشت: این زیرساختها توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و حمایت بی دریغ استانداری در حال انجام است.
موسوی در ادامه سخنان خود خرمشهر و آبادان را به عنوان دو شهر ساحلی با اهمیت در استان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران زیادی برای ورود شناور تفریحی و تردد در آبهای ساحلی این شهرستان ها اعلام آمادگی کرده اند که خرید شناور و صدور مجوزهای تردد از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان به زودی شاهد راه اندازی خطوط تفریحی دریایی در خوزستان خواهیم بود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان یادآور شد: امید می رود با برنامه ریزهای کارشناسی شده ای که توسط مسئولین استانی صورت گرفته است در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول گردشگری در استان خوزستان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار