۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

بازدید محیط زیستی ها از دو تالاب شادگان و هورالعظیم

مدیران کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور روز شنبه از تالاب هورالعظیم در 100کیلومتری غرب اهواز و تالاب شادگان در 70کیلومتری جنوب اهواز بازدید کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۲۳۸۴
بازدید محیط زیستی ها از دو تالاب شادگان و هورالعظیم
به گزارش خبرنگار مانا ، مدیران کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در این بازدید از نزدیک  با ابعاد فاجعه بار این دو تالاب که ناشی از خشک شدن بیش از 60درصد از پهنه آبی آنان است آشنا شدند.
این دو تالاب در یک ماه اخیر دو کانون اصلی گرد و خاک در استان خوزستان بودند و گرد و خاک ناشی از آن بیش از یک هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، آبزی پروری و سامانه حمل و نقل استان خوزستان خسارت زد.
احمدرضا لاهیجان زاده در این ارتباط به خبرنگار مانا گفت: باید هرچه زود تر با تامین حق آبه این دو تالاب از نابودی این پهنه طبیعی کشور جلوگیری و از بروز بیشتر ابعاد فاجعه بار زیست محیطی آن پیشگیری کرد.
10روز پیش با هماهنگی  وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور بخشی از آب رودخانه کرخه راهی تالاب هورالعظیم شد تا قدری از خشکیدگی این تالاب بین المللی که بین مرز ایران و عراق واقع شده کاسته شود.
دکتر معصومه ابتکارنیز چندی پیش در سفر به خوزستان گفته بود غلبه بر بحران گرد و  خاک و بازسازی دو تالاب شادگان و هورالعظیم حداقل به 10سال زمان نیاز دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار