۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

اتصال انبار روباز غله بندر شهید رجایی به خط ریلی سراسری

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان از اتصال انبار روباز غله در بندر شهید رجایی به خط ریلی سراسری کشور طی روزهای آینده خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۲۳۷۰
اتصال انبار روباز غله بندر شهید رجایی به خط ریلی سراسریمحمد پورفخری در گفتگو با خبرنگار مانا در این باره اظهار کرد: اداره کل راه آهن استان هرمزگان با در اختیار داشتن راه‌آهن دو خطه و همچنین برخورداری از سیستم‌های پیشرفته و نوین، آمادگی افزایش ارتباط با دروازه طلایی اقتصاد کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی ارزان، ایمن و دارای ظرفیت متعدد است، افزود: توجه به مسائل زیست‌محیطی یکی دیگر از مسائلی است که صاحبان کالا می‌توانند برای جابجایی کالای خود از مبداء بندر شهید رجایی، به آن توجه کنند.
مدیرکل راه آهن استان هرمزگان از تجهیز این مجموعه به سیستم ATC خبر داد و خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین مجموعه راه آهن و بنادر وجود دارد که این هماهنگی باعث افزایش دو برابری میزان عملکرد ریلی در بندر شهید رجایی شده است.
پورفخری در بخش دیگری از سخنانش از برقراری ارتباط ریلی با انبار روباز غله در بندر شهید رجایی خبر داد و اضافه کرد: این اقدام طی روزهای آینده و با مشارکت مالی مجموعه بنادر و راه آهن صورت می‌گیرد.
وی گفت: طی یازده ماهه گذشته از سال جاری تناژ بارگیری در بندر شهید رجایی 160 هزار تن بوده و همچنین مقدار تخلیه ترانزیتی 230 هزار تن بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به ارتباط ریلی بین بندر شهید رجایی با سه مرز مهم کشور و همچنین ارتباط با اروپا، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 45 کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که این میزان برای آینده نیز کافی است.
پورفخری اظهار کرد: اداره کل راه آهن استان هرمزگان این آمادگی را دارد برای احداث خطوط فرعی در راستای افزایش میزان تخلیه و بارگیری، وارد عمل شود.
وی همچنین از حمل 800 دستگاه خودرو به وسیله سه قطار طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: این اقدام در حال اتفاق افتاد که اگر قرار بود این تعداد خودرو به وسیله تریلی حمل شود، بار ترافیکی حاصل از این جابجایی، نا امن‌تر شدن جاده‌ها، صرف هزینه بیشتر و بسیاری تبعات دیگر را بدنبال داشت.
مدیرکل راه آهن استان هرمزگان در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه این اداره کل به مقدار کافی، واگن برای حمل کانتینر دارد، تصریح کرد: امیدواریم صاحبان کالا به بخش ریلی اعتماد بیشتری داشته باشند و از این طریق به کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها، محیط زیست، هزینه‌ها و بسیاری مزایای دیگر توجه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار