۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲

لزوم بازنگری تشریفات گمرکی در بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار بازنگری در تشریفات گمرکی و دیگر قوانین دست و پاگیر مبادلات کالا برای توسعه بندر چابهار شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۳۶۱
لزوم بازنگری تشریفات گمرکی در بندر چابهار
به گزارش مانا علی اوسط هاشمی در کارگروه توسعه استان سیستان و بلوچستان افزود:برای توسعه مبادلات کالا در بندر چابهار باید برنامه های نرم افزاری بوِیژه تشریفات گمرکی و دیگر قوانین دست و پاگیر مربوط به مبادلات کالا در مرزهای سیستان و بلوچستان بازنگری شود.
وی گفت: برای تحقق اهداف سند توسعه چشم انداز 20 ساله نظام باید از ظرفیت دریا و دریانوردی بهترین بهره را گرفت.
ایجاد مراکز فرآوری و توسعه و تکثیر پرورش میگو نیز در دست مطالعه و بهره برداری مسئولین است.
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: اغلب پایانه های صیادی به صادرات خام محصولات شیلاتی می پردازند که ارزش افزوده قابل توجهی را در پی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: صنعت شیلات از جمله عوامل توسعه ای هر منطقه است که می تواند در زمینه اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی و افزایش حجم مبادلات بین المللی نقش آفرین باشد.
هاشمی تاکید کرد: موقعیت چابهار در حوزه صید و صیادی موقعیت ممتازی به شمار می رود به گونه ای که شیلات چابهار توانایی حضور در صید فراساحلی را در سال های اخیر به دست آورده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه توسعه فرودگاهها، بندرچابهار، راه آهن، گاز، پتروشیمی، معادن و آبیاری تحت فشار در استان انجام شده است خواستار ادامه روند توسعه و نگاه ویژه بیش از پیش دولت تدبیر و امید شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار