۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

راه اندازی خط مسافری دریایی از ایران به قزاقستان و ترکمنستان

مالک کشتی میرزاکوچک خان از امضای پروتکول راه اندازی خط مسافربری دریای در مسیر ایران- قزاقستان و ایران ترکمنستان بین مسئولین این کشورها به امضا خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۵۵
راه اندازی خط مسافری دریایی از ایران به قزاقستان و ترکمنستانداریوش توکلی، مالک کشتی میرزا کوچک خان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به زودی پروتکول راه اندازی خط مسافربری دریای در مسیر ایران- قزاقستان و ایران ترکمنستان بین مسئولین این کشورها به امضا خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: امضای این پروتکول همکاری توسط سفرای ایران در این کشورها و وزارت امورخارجه در حال پیگیری است.
به گفته وی، این خط مسافربری دریایی توسط کشتی میرزا کوچک خان به عنوان تنها کشتی کروز دریای خزر اجرایی خواهد شد.
جابه جایی حجاج از طریق سفر دریایی
وی خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این خط مسافربری در این مسیر بیشتر به جابه جایی حجاج این کشورها اختصاص یابد.
توکلی گفت: به این مفهوم که کسانی که قصد دارند از ترکمنستان و قزاقستان عازم مکه شوند می توانند با استفاده از کشتی میرزا کوچک خان وارد بندر امیرآباد شده و از سپس از طریق فرودگاه ساری به طور مستقیم به مکه معظمه راهی شوند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی گفت: این اقدام باعث می شود تا ترافیک زمینی و هوایی به شدت کاهش یابد و سفرخاطره انگیزی برای آنهامحسوب شود.
وی اذعان داشت: راه اندازی این خط مسافری دریایی علاوه بر توسعه گردشگری کشور نقش مهمی در کمک به سیستم حمل و نقل ملی ایفا خواهد کرد.
سفر گردشگران ایرانی از طریق دریا به ترکمنستان و قزاقستان
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گردشگران ایرانی علاقه مندبه سفرهای دریایی نیز می توانند از طریق کشتی میرزا کوچک خان به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان سفر کنند.
وی با تاکید براینکه کشتی میرزاکوچک خان با شعار صلح و دوستی قصد دارد تردد دریایی بین کشورهای همسایه را به طور جدی پیگیری کند، اظهار داشت: امیدواریم به زودی شاهد رونق این خطوط دریایی در خزر باشیم.
مالک کشتی میرزاکوچک خان تاکید کرد: سفرهای دریایی در کل جهان به عنوان سفرهای لوکس محسوب می شود و هزینه های آنها بسیار بالاست .
وی با بیان اینکه هزینه نگهداری کشتی ها همواره بسیار بالاست، عنوان کرد: امید داریم با حمایت مسئولین بتوانیم فعالیت خود را در دریای خزر ادامه دهیم.
توکلی گفت: خبرهای خوبی از رونق گردشگری دریایی در آبهای خزر در راه است که به زودی شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.
وی در خاتمه سخنان خود از همکاری تنگاتنگ مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور در راستای حمایت فعالیت های دوباره کشتی میرزاکوچک خان در آبهای داخلی و بین االمللی ابراز تشکر و قدردانی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار