۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
تابستان 94

میرزا کوچک خان به باکو می رود

مالک تنها کشتی کروز دریای مازندران از آغاز به کار تردد کشتی میرزاکوچک خان در مسیر انزلی – باکو از ابتدای تابستان سال آینده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۵۴
میرزا کوچک خان به باکو می رود
داریوش توکلی به خبرنگار مانا گفت: کشتی میرزا کوچک خان چند سالی در دهه هفتاد در مسیر انزلی – باکو به مسافران خدمات می داد که بعد از مدتی بنا به دلایلی خاص این تردد منتفی و کنسل شد.
وی گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مسئولین کشور آذربایجان و پروتکول به امضا رسیده، تردد این کشتی در مسیر باکو- انزلی از سر گرفته خواهد شد.
مالک کشتی میرزا کوچک خان با اشاره به اینکه هم اکنون این کشتی کروز تمام گواهینامه های بین المللی دریانوردی را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: این کشتی آماده تردد در آبهای خزر است.
این چهره شناخته شده گردشگری دریایی در بندر انزلی، تاکید کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته اوایل تیر ماه سال آینده، نخستین سفر دریایی در مسیر انزلی – با کو راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: سعی خواهد شد هزینه های بلیت این تردد در حدی باشد که گردشگران بیشتری از عهده پرداخت آن برآیند.
به گفته توکلی با از سرگیری تردد کشتی میرزا کوچک خان در مسیر با کو – انزلی باعث رونق گردشگری دریایی در خزر خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین این اقدام باعث افزایش ورود گردشگران خارجی از مسیر دریا به ایران می شود؛ امری که تاکنون شاهد تحقق آن نبوده ایم.
توکلی اظهار داشت: با راه اندازی خطوط حمل و نقل دریایی این چنینی از ترافیک هوایی و زمینی بین کشورهای همسایه در حاشیه دریای خزر کاسته خواهد شد.
وی گفت: برنامه ریزیها به گونه ای خواهد بود که علاوه بر تردد این کشتی در مسیرهای بین المللی، خللی نیز در تردد های داخلی بین بنادر و گشت های اطراف بندر انزلی به وجود نیاید.
مالک تنها کشتی کروز دریای خزر در ادامه تصریح کرد: با به کاگیری این شناور مسافری- تفریحی احتمال می رود سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی  کشورهای همسایه نیز اقدام به خرید شناور کروز و به کارگیری در خطوط مختلف دریایی کنند.
گفتنی است، کشتی میرزا کوچک خان در سال 1971 در کشور ژاپن ساخته شده است. این کشتی دارای پنج طبقه، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع و 26 کابین درجه یک و دو است.
مرکز اقامتی این کشتی در حد هتل چهار ستاره است.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

زهرا غزالانی United States ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
0
0
خیلی عالیه منتظر خبرهای خوب برای راه اندازی و سوار شدن بر این کشتی هستم
علي خانجاني Iran, Islamic Republic of ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
0
2
در صورت امكان در مورد برنامه زماني سفرهاي تابستان ٩٥ و تردد ميرزا كوجك خان از انزلي به باكو اطلاع رساني كنيد.
ژیلا Iran, Islamic Republic of ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
0
1
میخواطتم بدونم این کشتی شروع بکار کرده؟
Milad Iran, Islamic Republic of ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
0
2
باسلام میخواستم بدونم میشه این کشتی به عنوان تور به باکو اجاره نمود هزینه سفر واسه هر نفر چند و هزینه کلی چقدر میباشد .....با تشکر
آخرین اخبار