۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

بکارگیری کانتینرهای هوشمند در کشتیرانی هنگ کنگ

دو کشتیرانی بزرگ Hai Hua و SITC در خط داخل آسیا از جایگزینی کامل کانتینرهای خود با کانتینرهای هوشمند خبر دادند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۲۳۵۳
بکارگیری کانتینرهای هوشمند در کشتیرانی هنگ کنگبه گزارش گروه بین‌الملل مانا، دو کشتیرانی Hai Hua و SITC هنگ کنگ با هدف برتری در رقابت با دیگر کشتیبرانی های داخل آسیایی از تجهیز کانتینرهای خود و هوشمند سازی آنها خبر دادند.
براساس این گزارش کشتیرانی SITC با بهره گیری از 66 کشتی و ظرفیت جابجایی کلی دو میلیون TEU کانتینر از هدف خود برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان در بازار رقابتی حمل و نقل امروز سخن به میان آوردند.
کشتیرانی Hai Hua نیز با اعلام هدف مشابه اظهار داشت: مشتریان ما از گذشته تاکنون خواستار استفاده از این کانتینرها بوده اند و این شرکت با صرف هزینه نه چندان زیاد در جهت برآورده سازی این خواسته مشتریان برآمده است.
این گزارش در ادامه افزود: تکنولوژی کانتینرهای هوشمند از چند سال اخیر به بازار معرفی شده است اما عواملی نظیر هزینه این تکنولوژی، ترس از آسیب رسیدن و یا سرقت دستگاه مخصوص این تکنولوژی در کانتینرها مانع از استفاده گسترده از آن شد.
به هر حال در سال های اخیر این تکنولوژی از رواج بیشتری برخوردار شده است بطوریکه  در ابتدای سال جاری شاهد استفاده این دستگاه در کانتینرهای متعلق به شرکت غول کانتینری CMA CGM بودیم.
شرکت تأمین کننده این تکنولوژی با نام Loginno از کوچکی این دستگاه به اندازه کمی بزرگتر از تلفن همراه و ارزان بودن آن خبر داد.
این دستگاه براحتی بر روی کانتینرها قابل نصب بوده و از امکاناتی نظیر GPS ، اندازه گیری دما، تشخیص ورود شخص به کانتینر و جزئیات حرکات کانتینر برخوردار بود.
این اطلاعات از طریق تلفن همراه در اختیار دارنده کانتینر قرار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار