۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

بنادر شمالی کشور فاقد بندر مسافری است

تنها اسکله تفریحی بزرگ در شمال کشور در رامسر وجود دارد که تاکنون هیچ شناوری برای استفاده از ظرفیت این اسکله خریداری نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۴۹
بنادر شمالی کشور فاقد بندر مسافری استمدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون بنادر شمالی کشور فاقد هر گونه بندر مسافری است.
منوچهر تاتینا ادامه داد: هر چند ساخت بنادری مسافری جزء وظایف سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما در جنوب کشور به دلیل تسهیل رفت و آمد مردم به جزایر که در زمره سرزمین اصلی محسوب می شوند، سازمان اقدام به ساخت چند بندر مسافری قابل قبول کرده است ولی شمال کشور همچنان فاقد بندر مسافری است که برای ایجاد آن لازم است سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عمل شوند.
وی گفت: در صورت ایجاد اسکله و بندر مسافری مناسب می توان آینده خوبی را برای گردشگری دریایی شمال کشور ترسیم کرد.
تاتینا یادآور شد: در حال حاضر به دلیل وجود تعداد زیادی قایق تفریحی در بابلسر، اسکله تفریحی کوچکی در آنجا فعال است که تنها پاسخگوی پهلوگیری شناورهای کوچک است.
وی اذعان داشت: تنها اسکله تفریحی بزرگ در شمال کشور در رامسر وجود دارد که متاسفانه هیچ شناوری برای استفاده از ظرفیت این اسکله تا کنون خریداری نشده است.
وی تاکید کرد: سازمان بنادر از این آمادگی برخوردار است که تسهیلات بدون بهره برای خرید شناور و ساخت اسکله تفریحی به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعطا کند.
این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: استان مازندران به دلیل داشتن راه دسترسی جاده ای مناسب و نزدیک با استان های همسایه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، بنابراین ایجاد امکانات گردشگری دریایی در این استان بدون شک مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت دریای خزر برای راه اندازی صنعت گردشگری دریایی کشور فوق العاده است، اظهار کرد: اما هنوز به صورت کارشناسی شده روی مسئله گردشگری دریایی خزر کار توسط مسئولین مربوطه کار نشده است و همین امر باعث شده تا سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به این بخش نداشته باشند.
تاتینا در ادامه در خصوص عدم ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید شناور تفریحی در شمال در مقایسه با جنوب کشور گفت: از آنجا که زمان استفاده از آب دریایی برای امور گردشگری در کل سال فقط 150 روز است و در بقیه سال نمی توان به دلیل طوفانی بودن، شناور را وارد آب کرد بنابراین سرمایه گذاران برای خرید شناور اقدام نمی کنند.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: اما در جنوب کشور این شرایط متفاوت است و امکان حرکت شناور تفریحی در کل سال وجود دارد.
وی گفت: از سوی دیگر هزینه ساخت و ساز اسکله و شناور بسیار بالاست و به دنبال آن بازگشت سرمایه با تاخیر انجام می شود.
وی فرهنگ سازی مقوله گردشگری دریایی در بین عموم مردم را از دیگر راههایی دانست که می توان مردم را کم کم کم با استفاده از تفریحات دریایی و لذت آنها آشنا کرد و به این ترتیب سرمایه گذاران نیز برای ایجاد مراکز گردشگری دریایی امیدوارتر خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار