۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

ساخت اسکله مسافری جزء تعهدات سازمان بنادر نیست

مدیر بندر آستارا گفت:ساخت اسکله مسافری و تفریحی جزء تعهدات سازمان بنادر نیست و باید بخش خصوصی نسبت به ساخت آن اقدام کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۴۰
ساخت اسکله مسافری جزء تعهدات سازمان بنادر نیست مدیر بندر آستارا به خبرنگار مانا گفت: امسال بیش از 160 هزار تن انواع کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.
رسول بهرامی اظهار داشت: این در حالی است که در کل سال گذشته 25 هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده بود.
وی با اشاره به رشد قابل توجه بندر آستارا طی سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اعلام شده میزان این رشد در مقایسه با آمار سال 92، هشت برابر شده است.
مدیر بندر آستارا تاکید کرد: بر اساس این آمار، 65 شناور در طول سال تا کنون در این بندر به منظور تخلیه و بارگیری پهلو گرفته اند.
وی یادآور شد: طی سال گذشته بیشترین میزان واردات به این بندر آهن و چوب و از کشورهای آذربایجان و قزاقستان بوده است.
به گفته این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان، از طریق بندر آستارا طی سال گذشته سیمان و مواد شیمیایی به روسیه و آذربایجان نیز صادر شده است.
بهرامی خط آستارا- اکتائو- باکو، اکتائو- آستارا- باکو ، خط باکو- آستارا- باکو و آستارا- ماخاچ کالا را از جمله خطوطی دانست که در بندر آستارا تخلیه و بارگیری آنها صورت می گیرد.
وی در ادامه سخنان خود به توسعه تاسیسات بندری آستارا اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت اسکله دوم این بندر شروع شده است که بر اساس وعده پیمانکار تا تابستان سال آینده به بهره بردای خواهد رسید.
مدیر بندر آستارا یادآور شد: همچنین همزمان با آغاز ساخت اسکله دوم عملیات ساخت انبار این اسکله نیز آغاز شده است.
بهرامی با اشاره به اینکه این بندر در تاریخ بیستم فرودین ماه سال جاری با یک پست اسکله به طول 130 متر فعالیت خود را آغاز کرد،خاطرنشان کرد: بر اساس قرار داد شرکت کاوه با سازمان بنادر و دریانوردی قرار است پنج پست اسکله دیگر تخلیه و بارگیری و یک پست اسکله نفتی در بندر آستارا احداث شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت و ساز در بندر آستارا در حال انجام است، اظهار داشت: درصورتی که سرعت ساخت و ساز به همین وضع ادامه داشته باشد می توانیم امیدوار باشیم ظرف سه سال آینده تعداد اسکله های این بندر افزایش یابد.
وی همچنین به ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت اسکله مسافری در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: ساخت اسکله مسافری و تفریحی جزء تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی محسوب نمی شود و باید بخش خصوصی نسبت به ساخت آن اقدام کند.
مدیر بندر آستارا با تاکید بر اینکه ساخت اسکله تفریحی و راه اندازی شناورهای تفریحی و مسافری در بندر آستارا بدون شک بازده اقتصادی خوبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به همراه خواهد داشت، اذعان کرد: در صورت تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار