۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

26 اسفند ماه؛آغاز فعالیت نخستین کشتی کروز دریای خزر

فعالیت کشتی میرزا کوچک خان به عنوان تنها کشتی کروز دریای خزر از بیست و ششم اسفند ماه امسال از سر گرفته می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۲۵
26 اسفند ماه؛آغاز فعالیت نخستین کشتی کروز دریای خزرمالک کشتی میرزا کوچک خان در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون کشتی میرزا کوچک خان موفق به اخذ تمام گواهینامه های بین المللی دریانوردی شده است و می تواند فعالیت خود را در آبهای خزر آغاز کند.
داریوش توکلی، تصریح کرد: بنابراین فعالیت کشتی میرزا کوچک خان به عنوان تنها کشتی کروز دریای خزر از تاریخ بیست و ششم اسفند ماه امسال از سر گرفته خواهد شد.
توکلی، از سرگیری فعالیت دوباره کشتی میرزا کوچک خان را نتیجه همکاریهای صمیمانه معاونت دریایی و نیز ریاست سازمان بنادر و دریانوردی دانست.
وی تاکید کرد: همچنین به منظور فعالیت این کشتی مسئولان اداره بنادر و دریانوردی استان های گیلان و مازندران نهایت همکاری را داشته اند.
این چهره شناخته شده در گردشگری دریایی کشور ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این کشتی در آبهای اطراف انزلی برای گردشگران تورهای یکروزه برگزار می کند.
وی اذعان داشت: گشت های اطراف انزلی توسط کشتی میرزا کوچک خان حداقل دو ساعت به طول خواهد انجامید.
تردد در مسیر انزلی- آستارا و انزلی – نوشهر
وی همچنین از برگزاری تورهای ویژه گردشگری یکروزه و دو روزه در مسیر انزلی- آستارا و انزلی- نوشهر در ایام نوروز توسط این کشتی خبر داد.
به گفته توکلی، سعی خواهد شد تمام خدمات گردشگری لازم به گردشگرانی که با این کشتی به گشت می پردازند ارائه شود.
مالک کشتی میرزا کوچک خان خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت، ارکستر های مختلف ، استفاد از موسیقی ها مجاز روی عرشه کشتی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به سرو شام، نهار و صبحانه در رستوران کشتی میرزا کوچک برای گردشگرانی که این کشتی را برای تفریح انتخاب می کنند، خبر داد.
توکلی اظهار کرد: پیش بینی می شود فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در ایام نوروز مورد استقبال ویژه گردشگران قرار گیرد.
وی گفت: همچنین انتظار می رود فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آبهای خزر به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های کشور در زمینه جذب گردشگران خارجی مطرح شود.
هزینه پایین بلیت کشتی میرزا کوچک خان
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی در ادامه سخنان خود به مصوبه اخیر سازمان بنادر و دریانوردی کشور مبنی بر کاهش 98 درصدی هزینه های بندری برای شناورهای مسافری اشاره کرد و گفت: این مصوبه به ما کمک کرده است که بتوانیم نرخ پایینی برای هزینه بلیت این کشتی تفریحی در نظر بگیریم تا به این ترتیب شرایطی فراهم شود تا تمام اقشار جامعه امکان بهره مندی از خدمات گردشگری تنها کشتی کروز کشور را داشته باشند.
فعالیت میرزا کوچک خان در تمام طول سال
به گفته مالک کشتی میرزا کوچک خان، تردد این کشتی در آبهای خزر، مفهوم جدیدی از گردشگری دریایی در کشور تعریف خواهد کرد به گونه ای که مردم کشور ما برای نخستین بار خواهند توانست از کشتی کروز برای تفریحات خود بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: فعالیت کشتی کروز میرزا کوچک خان فقط به ایام نوروز محدود نمی شود و این شناور در کل سال به گردشگران خدمات ارائه خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار