۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
با حضور دکتر لاریجانی

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم درخلیج فارس آغاز شد

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور یافت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۳۲۲
نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم درخلیج فارس آغاز شدبه گزارش مانا دکتر علی لاریجانی دقایقی قبل با حضور در جزیره لارک در تنگه هرمز در نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کرد.
این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار می شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می پردازند.
رمز این عملیات محمد (ص) است و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد. این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم 2 برگزار می شود.
در این رزمایش همچنین بیش از 400 فروند موشک و راکت به سوی هدف پرتاب خواهد شد. از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش شلیک چندین فروند موشک رادار گریز نصر ازعرشه شناورهای در حال حرکت بخش دیگری از نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) است. این موشک با فاصله 5 متری از سطح دریا حرکت می کند، لذا رصد آن از سوی رادارهای دشمن امکان پذیر نیست.
همچنین موشک بالستیک ساحل دریا با برد 270 کیلومتر در نخستین روز رزمایش پیامبراعظم (ص) به سوی اهداف مشخص شده شلیک خواهد شد. مورد دیگر اینکه برای اولین بار شناور موشک اندازذوالفقارنیز عملیاتی می شود و بیش از 400 فروند موشک و راکت به این هدف شلیک خواهند شد.
همچنین در پایان بخش روز اول رزمایش نیروی دریایی، سپاه پاسداران رژه باشکوهی را برگزار خواهد کرد. نکته حائز اهمیت اینکه برای نخستین بار 500 شناور به صورت همزمان با سامانه های موشکی و بالگرد مسلح به انواع سلاح ها رژه خواهند رفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار