۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

ویتنام در صدر جدول بازارهای هدف آبزیان/مکزیک بازار جدید صادرات میگوی پرورشی

هم اکنون بیشترین میزان صادرات آبزیان کشور در میان بازارهای هدف به ویتنام صورت می گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۱۹
ویتنام در صدر جدول بازارهای هدف آبزیان/مکزیک بازار جدید صادرات میگوی پرورشی
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: روند صادرات میگو که به دلیل کاهش قیمت جهانی مدتی کاهش یافته بود دوباره سرعت گرفته است.
هادی سنگانیان، گفت: افزایش صادرات میگوی پرورشی ایران به دنبال اتمام صادرات سایر کشورها و افزایش تقاضا در بازار جهانی از سر گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: از 22 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده در سال جاری تا کنون 9 هزار تن آن به کشورهای مختلف صادر شده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: بخش زیادی از میگوی پرورشی ایران سال گذشته به کشورهای مصر، اسپانیا، ایتالیا، امارات، لبنان، کره جنوبی، پرتغال و یونان صادر شد.
به گفته وی، امسال نیز علاوه بر صادرات میگو به این کشورها، روسیه و چند کشور دیگر به لیست بازارهای هدف صادرات میگوی ایران افزوده شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: امسال ویتنام در صدر جدول بازارهای هدف صادرات میگوی پرورشی ایران قرار گرفته است.
سنگانیان اظهار داشت: این کشور نیز میگوی پرورشی ایران را به چین وارد می کند چرا که صادرات میگوی ایران به چین از طریق مرز ویتنام برای تجار از منفعت اقتصادی بیشتری برخوردار است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت جهانی میگو امسال پایین آمده است بنابراین پرورش دهندگان از سود چندانی برخوردار نخواهند شد.
این عضوهیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت بانکها روند تولید میگوی پرورشی متوقف نشود و سال آینده شاهد میزان تولید بیشتری باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال توسعه بازارهای صادراتی برای آبزیان کشور هستیم گفت: در میان کشورهای آمریکایی هم اکنون مکزیک به عنوان بازار دیگری برای صادرات آبزیان به خصوص میگوی پرورشی در نظر گرفته شده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در ادامه همچنین از صادرات 10 هزار تن انواع ماهیان غیرماکول و ماکول از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.
به گفته وی صادرات به روسیه و عراق از طریق راه زمینی و توسط کامیون صورت می گیرد اما صادرات آبزیان به سایر نقاط جهان از طریق کشتی انجام می شود.
وی به توسعه چشمگیر صادرات آبزیان کشور طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت مسئولین از پرورش دهندگان آبزیان، میزان صادرات فعلی ظرف چند سال آینده می تواند چند برابر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار