۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

مانع هدر رفت آب استان به دریا شویم

استاندار سیستان و بلوچستان گقت: با اجرای تهیه سند آب، باید مانع از هدر رفت آب استان به دریا شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۲۳۱۷
مانع هدر رفت آب استان به دریا شویمبه گزارش خبرنگار مانا از سیستان علی اوسط هاشمی گفت: 94 درصد از آب‌های سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این نیازمند توجه کشاورزان به موضوع صرفه‌جویی است.
وی افزود: از جمع آوری آبهای سطح استان می توان در بخش شیلات و صنعت استفاده کرد.
هاشمی تصریح کرد: صنعت شیلات استان در بسیاری موارد دچار چالش کمبود آب است که می بایست با اجرای طرح جلوگیری از هدر رفت آب بخصوص به سمت دریا این صنعت را شکوفا کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر بر همین اساس بخواهیم پیش برویم بدون شک موضوعی که می‌تواند به بحران جهانی تبدیل شده و چالش دولت‌ها باشد، موضوع آب است.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر سیاست به سمتی پیش می‌رود که هر کشور حق آبه خود را حفظ کند.
وی گفت: در شرایط امروز که می‌شود 10 سال آینده را پیش‌بینی کرد نباید دست بر روی دست گذاشت باید راهکارهای مناسب برای مواجه با اقلیم جدید را بیندیشیم.
این مسئول با بیان اینکه باید تبعات مصرف زیاد آب و صرفه‌جویی نکردن را برای مردم تشریح کنیم، افزود: نشست بعدی فرمانداران باید محوریت موضوع آب برگزار شود.
وی آب را یکی از مهم‌ترین مباحث امنیتی عنوان کرد و گفت: مسائل امنیتی همیشه ترور و ناامنی نیست، آنچه تعادل جامعه را برهم می‌زند نیز در اولویت قرار دارد.
هاشمی با تأکید بر تهیه سند آب و کشاورزی سیستان و بلوچستان، توضیح داد: مسئولان متولی باید روش‌های موثر برای مدیریت آب را ارائه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار