۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

گردشگری دریایی در کشور متولی ندارد

وضعیت فعلی گردشگری دریایی در کشور به دلیل نبود متولی در این بخش بسیار نابسامان است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۱۴
گردشگری دریایی در کشور متولی ندارد
مدیرعامل شرکت کیش پارس مارین به خبرنگار مانا گفت: وضعیت فعلی گردشگری دریایی در کشور بسیار نابسامان است.
کتایون معینی دلیل اصلی این نابسامانی را عدم متولی مشخص برای گردشگری دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: همین موضوع باعث می شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی نتوانند در این عرصه ورود پیدا کنند.
معینی خاطرنشان کرد: زمانی که سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز به مجوز های لازم دارند، ارگان های متولی مانند سازمان محیط زیست و بنادر و دریانوردی نسبت به پیگیری طرح های ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بی توجه هستند.
وی تاکید کرد: در برخی موارد بیش از 10 سال از طرح های گردشگری دریایی ارائه شده به سازمان محیط زیست برای اخذ مجوزهای لازم می گذرد اما هنوز پاسخی از سوی این سازمان داده نشده است.
مدیرعامل شرکت کیش پارس مارین در ادامه ، عدم وجود کارشناسان خبره گردشگری دریایی در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را از جمله مهمترین معضلات این بخش از گردشگری کشور عنوان کرد.
به گفته وی، تا کنون اقدامی برای تربیت کارشناسان مجرب در زمینه گردشگری دریایی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.
معینی اظهار داشت: بنابراین تمام جلساتی که گاه و بیگاه تحت عنوان کمیته گردشگری دریایی از سوی سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود، خروجی نخواهد داشت.
وی گفت: با وجود اینکه فعالان بخش خصوصی در این جلسات نظرات کارشناسی خود را به طور واضح مطرح می کنند اما هیچ گاه تاثیری در تصمیم گیریهای صحیح بخش دولتی نداشته است.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در ادامه به عدم برگزاری منظم جلسات کمیته گردشگری دریایی توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: به نظر نمی رسد برگزاری این جلسات آینده روشنی برای توریسم دریایی کشور ترسیم کند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور هم اکنون به گونه ای است که مردم قادر نیستند برای تفریحات خود مخارجی را اختصاص دهند.
معینی تاکید کرد: بنابراین سرمایه گذاران بخش خصوصی امیدی به بازده اقتصادی پروژه های مرتبط با گردشگری دریایی ندارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار