۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
تاتینا خبر داد:

امکان بازدید گردشگران نوروزی از تاسیسات بندری

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از تشکیل کمیته ایمنی ویژه نوروز 94 در بنادر این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۳۱۲
امکان بازدید گردشگران نوروزی از تاسیسات بندریمنوچهر تاتینا به خبرنگار مانا گفت: هر ساله در ایام نوروز گردشگران بی شماری از سراسر کشور راهی سواحل و دریای مازنداران می شوند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: اکثر گردشگران ورودی به استان علاقه مند هستند از تفریحات دریایی بهره مند شوند.
وی با اشاره به فعالیت گسترده قایق های تفریحی در آبهای مازندران بر لزوم تامین امنیت جانی گردشگران تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا کمیته ایمنی ویژه ایام نوروز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان تشکیل شده است.
وی با تاکید بر تراکم فعالیت قایقهای تفریحی در بابلسر عنوان کرد: نظارت بر عملکرد قایقداران در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های ساحلی بیشتر خواهد بود.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران تصریح کرد: به قایقداران توصیه خواهد شد حداکثر رعایت نکات ایمنی را داشته باشند و به خصوص در مواقعی که دریا طوفانی است هرگز اقدام به گشت های تفریحی نکنند.
وی اذعان داشت: گردشگران باید توجه داشته باشند معمولاً آب و هوا در ایام نوروز به گونه ای است که قالب روزها دریا طوفانی خواهد بود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران تاکید کرد: حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا با اطلاع رسانی گسترده از بروز هر گونه سانحه ای جلوگیری کنیم.
تاتینا خاطرنشان کرد: همچنین نیروهای امداد و نجات در قالب کمیته ایمنی بنادر استان در این شهرستان ها مستقر خواهند شد.
وی گفت: با توجه به طول گسترده سواحل مازندران، برنامه ریزی ها به گونه ای انجام می شود که بتوانیم در صورت بروز هر سانحه ای به موقع خدمات امداد رسانی را انجام دهیم.
وی در ادامه از ایجاد امکان بازدید گردشگران از تاسیسات بنادر فریدون کنار و نوشهر خبر داد و گفت: با کمک گارد بندری در این دو بندر شرایطی فراهم خواهیم کرد که گردشگران نوروزی بتوانند از تاسیسات این بنادر دیدن کنند.
تاتینا هدف از این اقدام را افزایش رضایت گردشگران از سفر به مازندران عنوان و خاطرنشان کرد: گردشگران می توانند در ایام نوروز از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به صورت رایگان از بنادر ذکر شده بازدید کنند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده، توضیحات لازم در خصوص قسمت های مختلف بندر توسط راهنمایان مستقر در بنادر به گردشگران ارائه خواهد شد.
وی در خاتمه سخنان خود از گردشگران نوروزی خواست تا با رعایت کامل نکات ایمنی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار