۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

تجهیز بنادر لنگه ، کیش و چارک برای مسافران نوروزی

بنادر لنگه ، چارک ، کیش و آفتاب برای ورود مسافران نوروزی آماده می شوند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۳۰۹
تجهیز بنادر لنگه ، کیش و چارک برای مسافران نوروزیبه گزارش مانا اسماعیل مکی زاده مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اعلام این خبر گفت: امسال یک شناور رو -رو با ظرفیت حمل 600 نفر و 120 دستگاه خودرو، در مسیر بندرلنگه مسافران را به جزیره کیش جابجا می کند و قرار است یک شناور کاتامارن هم به این مسیر افزوده شود.
وی با بیان اینکه 13 فروند لندینگ کرافت و 8 فروند شناور مسافری نیز از بندر چارک و آفتاب مسافران را به کیش جابجا می کنند، افزود: در صورت انجام سفر از مسیر کیش به هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد آماده کنترل موضوعات دریایی هستیم.
مکی زاده با اشاره به لایروبی حوضچه این بندر با آبخور 5.5 متر برای پهلوگیری شناورهای مسافری تا پایان اسفند ماه جاری، گفت: در صورت تمایل شرکت های کشتیرانی، اداره بنادر و دریانوردی لنگه آماده است تا برای مسافران لنگه به ابوموسی هم خدمات دهی کند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از شناسایی مسیرهای غیر مجاز دریایی در غرب استان شامل سواحل روستاهای برکه سفلین، طاهونه، گرزه و کلات خبر داد و از مسافران خواست تا از بنادر و مسیرهای مجاز تردد کنند.
وی اضافه کرد: شماره تماس اضطراری 1550 طی 24 ساعت شبانه روز آماده ارسال و دریافت اطلاعات برای تجسس، نجات و اطفاء حریق شناورهاست.
به گفته مکی زاده، اداره بنادر و دریانوردی لنگه امسال آمادگی دارد تا با امضای تفاهم نامه، آموزش های دریانوردی را در اختیار کلوپ های دریایی دارای جت اسکی و قایق های تفریحی قرار دهد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن بیان این مطلب که از تردد شناورهایی که موارد ایمنی را رعایت نکنند جلوگیری می شود، افزود: داشتن جلیقه نجات، توجه به هشدار های هواشناسی، سوار کردن مسافر به اندازه ظرفیت، ارائه گواهینامه ایمنی شناور و شایستگی خدمه و نصب پلاک ثبتی از جمله مواردی است که شناورها باید رعایت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار