۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

راهبردهای توسعه گردشگری دریایی تدوین می‌شود

راهبردهای توسعه گردشگری با همكاری فعالان صنعت گردشگری تدوین می‌شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۳۰۸
راهبردهای توسعه گردشگری دریایی تدوین می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا، دكتر محمدسعید سیف دبیر ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب در نشست راهكارهای حضور بخش‌خصوصی در فعالیت دریایی گفت: از دید ستاد توسعه فناوری دریایی توریسم به عنوان محركی برای فناوری محسوب می‌شود كه در این ارتباط همه سازمان ها باید به وظیفه خود عمل كنند تا طرح راهبردهای گردشگری دریایی تیرماه سال 94 آماده شود.
در این نشست كه صبح امروز در محل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی برگزار شد. دكتر پروین فرشچی معاون دریایی سازمان محیط‌زیست نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری دریایی یادآور شد ضرورت دارد مطالعات گسترده‌ای تحت عنوان طرح جامع گردشگری مطرح شود كه در آن تمامی مسائل مربوط به گردشگری دریایی دیده شود.
وی با اشاره به تسریع در اجرای این طرح تأكید كرد نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط هر كدام باید مسئولیت خود را بپذیرند و مساعدت لازم را به عمل آورند.
معاون دریایی سازمان محیط‌ زیست در ادامه با اشاره به این مطلب كه در دریای‌خزر هیچ كشوری به اندازه ایران جاذبه گردشگری ندارد تصریح كرد متأسفانه سال‌هاست كه از دریای‌خزر غفلت كرده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره این مطلب كه خلیج‌فارس می‌تواند قطب جذب توریست باشد پیشنهاد كرد برای توسعه گردشگری دریایی در خلیج‌فارس از وزارت امورخارجه و شورای عالی خلیج‌فارس كمك گرفته شود.
گزارش خبرنگار ما حاكی است در ادامه نشست مهندس مازیار نیازمند مدیر برنامه و بودجه گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری نیز با اشاره به لزوم توسعه گردشگری در كشور گفت: پتانسیل ویژه‌ای در كشور در بحث توریسم وجود دارد اما متأسفانه عملاً هیچ استفاده‌ای از این بخش نمی‌شود.
مهندس سیامك صحرایی مدیر امور عملیات ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی نیز طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی حاضر است در راستای گردشگری دریایی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حمایت كند اما تولیت امر در اختیار سازمان میراث فرهنگی است.
مهندس پیمان مسعودزاده نیز از اینكه به پتانسیل‌های بالای گردشگری دریایی تاكنون توچه نشده به شدت انتقاد كرد و گفت: ستاد توسعه فناوری دریایی از پایان‌نامه‌هایی كه در زمینه گردشگری دریایی تهیه می‌شود حمایت كند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار