۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

ژاپن رقم پوشش بیمه کشتی ها را افزایش می دهد

منابع آگاه از افزایش رقم پوشش بیمه ای برای نفتکش های حمل کننده نفت ایران در سال مالی 16-2015 توسط کلوپ P&I ژاپن خبر دادند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۳۰۵
ژاپن رقم پوشش بیمه کشتی ها را افزایش می دهدبه گزارش مانا به نقل از پایگاه خبری پلاتس، منابع آگاه گفتند، انتظار می رود ژاپن حداکثر پوشش بیمه ای برای نفتکش های حمل کننده نفت ایران را در سال مالی 16-2015 (آوریل - مارس) به علت افزایش صورت گرفته از سوی گروه بین المللی کلوپ پی اند آی (بزرگ ترین ارائه دهنده پوشش بیمه کشتی ها در جهان) و همچنین کاهش ارزش ین در برابر دلار افزایش دهد.
به گفته این منابع، این افزایش مورد پیش بینی در پوشش بیمه ای از ابتدای ماه آوریل اجرایی خواهد شد و پس از تصمیم کلوپ پی اند آی مبنی بر افزایش حداکثر پوشش بیمه تا 2.5 درصد سالانه در سال 16-2015 که از روز جمعه آغاز شده، صورت گرفته است.
یک مقام در وزارت زیرساخت های خشکی، حمل و نقل و گردشگری ژاپن از ارائه رقم پوشش بیمه ژاپن برای حمل نفت ایران در سال مالی جدید خودداری کرد چرا که این بودجه برای سال مالی آتی در حال نهایی شدن است.
در سال مالی کنونی که در 31 مارس به پایان خواهد رسید، دولت ژاپن برای هر نفتکش بسیار بزرگ حمل کننده نفت ایران تحت چارچوب بیمه ای دولت 764.4 میلیارد ین یا 7.88 میلیارد دلار فراهم می کرد.
منابع آگاه اضافه کردند، کلوپ بین المللی پی اند آی، حداکثر پوشش بیمه ای برای سال مالی جدید را برای احتمالاتی از نشست نفت گرفته تا کشتی شکستگی و ادعاهای ماهیگیران از 7.9 میلیارد دلار به 8.1 میلیارد دلار افزایش داده است.
به گفته این منابع، این افزایش به علت افزایش 3.8 درصدی سالانه ظرفیت ناخالص اعضا برابر با 1.047 میلیارد میلیون تن، صورت گرفته است. پیش از این ظرفیت ناخالص اعضا بیش از 1.009 میلیارد میلیون تن بود.
این منابع افزودند، با این حال، اتحادیه حمایت و جبران خسارت دوجانبه مالکان کشتی ژاپن موسوم به کلوپ پی اند آی ژاپن، همچنان حداکثر پوشش بیمه ای خود برابر با 9 میلیون دلار را برای سال 16-2015 حفظ کرده است.
بر اساس آمار وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، این کشور در سال 2014 از ایران 168 هزار و 777 بشکه در روز نفت وارد کرده است که 4.9 درصد کمتر از 177 هزار و 414 بشکه در روز سال پیش از آن است.
ایران در سال 2014، ششمین تامین نفت ژاپن بود که از مجموع واردات نفتی این کشور 4.9 درصد به ایران اختصاص داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار