۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

محصولات شیلاتی ایران در راه روسیه

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از ادامه صادرات آبزیان به روسیه از طریق راه زمینی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۹۷
محصولات شیلاتی ایران در راه روسیههادی سنگانیان، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صادرات دومین محموله آبزیان به روسیه در حال انجام است.
وی گفت: این محموله شامل میگو، ماهی قزل آلا و انواع ماهیان ماکول و غیرماکول است.
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان، هم اکنون یک کانتینر شامل محصولات شیلاتی ایران از راه زمینی توسط کامیون به روسیه صادر شده است.
سنگانیان تاکید کرد: این محموله از طریق آستاراخان وارد روسیه خواهد شد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان تاکید کرد: این محموله شامل 20 تن آبزیان است که از این میزان 15 تن آن به میگو اختصاص دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نمی توانیم مقادیر زیادی از محصولات شیلاتی کشور را به روسیه صادر کنیم چون هنوز بازار فروش در این کشور برای محصولات ایرانی به وجود نیامده است.
وی خاطرنشان کرد: این محموله در راستای آشنایی فروشندگان روسی با محصولات ایرانی و ایجاد بازار در این کشور صادر شده است.
سنگانیان خاطرنشان کرد: با صادرات محصولات شیلاتی ایران به روسیه و آشنایی فروشندگان با کیفیت این محصولات، بدون شک روز به روز شاهد افزایش میزان تقاضا برای صادرات به این کشور خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یکی از مشکلاتی که پیش روی صادرات آبزیان به روسیه وجود دارد، بالا بودن نرخ تعرفه های صادراتی است.
این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان تاکید کرد: امیدواریم با کاهش نرخ تعرفه های صادراتی به روسیه، موانع صادرات آبزیان به کشور به طور کامل برطرف شود.
وی تاکید کرد: با تدابیری که از سوی مسئولان دولتی اندیشیده می شود، باید صنعت شیلات ایران از تحریم های اخیر پیش آمده برای کشور روسیه نهایت استفاده را ببرد.
سنگانیان اظهار داشت: هم اکنون سایر کشورهای تولید کننده آبزیان در حال بررسی بازار روسیه هستند و اگر در امر توافق با مسئولان روسیه در امر صادرات کوتاهی کنیم در رقابت با سایر کشورها عقب خواهیم افتاد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران جز اندک کشورهای تولید کننده آبزیان با استفاده از روش های ارگانیک و بدون استفاده از داروهای شیمیایی است که این خود امتیاز بسیار بزرگی برای شیلات کشور محسوب می شود.
به گفته وی، با این وجود تاکنون تبلیغات گسترده ای در راستای معرفی ارگانیک بودن محصولات ایرانی صورت نگرفته است که امیدواریم مسئولان دولتی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار