۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

افزایش 15 درصدی واردات کالا به گمرکات گیلان

ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک بندرانزلی از افزایش 15 درصدی واردات کالا به گمرکات گیلان خبر داد .
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۲۸۶
افزایش 15 درصدی واردات کالا به گمرکات گیلانبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان محمد شهبازی اعلام کرد : در ده ماهه سال جاری حدود 344 میلیون دلار کالای غیر نفتی به وزن یک میلیون و88 هزار و 989 تن کالا از گمرکات گیلان( انزلی , آستارا و حسن رود ) صادر شده که این میزان از نظر وزنی 2 درصد افزایش نشان می دهد .
وی در ادامه افزود: ازمیزان یاد شده حدود 429هزار و 100 تن از گمرک انزلی , 659هزار و 811 تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.
شهبازی عمده کالاهای صادرشده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی , محصولات معدنی و مصنوعات از آن , محصولات صنایع غذایی و نساجی عنوان و مقصد این کالاها ار 30 کشور دنیا ذکر کرد .
ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک بندرانزلی خاطر نشان کرد : صادرات گمرکات گیلان عمدتا به کشورهای آذربایجان , روسیه , عراق و قزاقستان است.
به گفته وی گمرکات گیلان با کشورهایی از قبیل گرجستان , هند , اکراین , بلاروس , ارمنستان , فرانسه , ترکیه , جمهوری مولداوی ,آلمان , امارات متحده عربی , مالزی , اندونزی , عراق , قزاقستان , افغانستان , کنیا , انگلستان و...مبادلات تجاری داشته و کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی , اندونزی, استونی, مالزی , جمهوری چک , کنیا و جزیره ی استوک به مقصد صادراتی گمرکات گیلان افزوده شده اند .
شهبازی در ادامه افزود : در ده ماهه سال جاری واردات گمرکات گیلان در حدود یک میلیون و 843 هزار و 164 تن کالا به ارزش یک میلیارد و164 میلیون و 663 هزار و 497 دلار بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 28 و از لحاظ ارزشی 15 درصد افزایش نشان می دهد .
ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک بندرانزلی عمده ی کالاهای وارداتی به گمرکات گیلان را شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی , لوازم برقی و قطعات آن , گندم و جو , چوب و تخته و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد و افزود :بخش اعظم واردات گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه , قزاقستان , آذربایجان ,ترکیه , امارات و... صورت می گیرد .
وی در پایان عنوان کرد : در ده ماهه سال جاری گمرکات گیلان مبلغ 3924 میلیارد و560 میلیون و 209 هزار ریال درآمد به حساب خزانه دولت واریز کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 74 درصد افزایش نشان می دهد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار