۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

چرا فاز ۱۲ پارس جنوبی افتتاح نشد؟

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح دلایل لغو افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری گفت: یکی از دلایل اصلی لغو این برنامه، شرایط بد جوی بود به طوری که امکان پرواز بالگرد در آن تاریخ وجود نداشت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۲۲۸۳
چرا فاز ۱۲ پارس جنوبی افتتاح نشد؟
به گزارش مانا علی اکبر شعبانپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز 12 پارس جنوبی، تاکید کرد: برای افتتاح این فاز هیچ مشکل فنی وجود نداشت و همه شرایط برای افتتاح رسمی آماده بوده است.
وی که شرکت تحت مدیریتش مسوولیت توسعه و راه اندازی فازهای پارس جنوبی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری یک مسوولیت پرمشغله به شمار می رود که امکان تغییر برنامه ها در آن وجود دارد.
وی اضافه کرد: در روز جمعه شرایط توفانی در منطقه پارس جنوبی رخ داد به طوری که امکان پرواز هلی کوپتر وجود نداشت و طبق برنامه قرار بود بخشی از بازدید رییس جمهوری با بالگرد انجام شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: هنوز تاریخ جدیدی برای افتتاح رسمی فاز 12 تعیین نشده است.
شعبانپور در خصوص وضعیت فاز 12 نیز اظهار داشت: سه سکوی دریایی و 6 ردیف شیرین سازی پالایشگاه خشکی در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید پالایشگاه به 73 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: پروژه عظیم فاز 12 که بزرگ ترین فاز پارس جنوبی به شمار می رود در شرایط سخت تحریم اجرا شده است.
وی گفت: فازهای پارس جنوبی به دلیل محدودیت منابع مالی اولویت بندی می شوند و براین اساس طرح هایی که زودتر به تولید و درآمدزایی می رسند در اولویت اول قرار می گیرند.
وی گفت: برنامه بعدی ما این است که تا شهریور ماه سال آینده ظرفیت تولید گاز سکوهای دریایی را به روزانه 2.5 میلیارد فوت مکعب افزایش دهیم.
وی افزود: سکوی چهارم فاز 12 نیز پس از مکانیابی مناسب ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت مناسب فاز 12 در زمان افتتاح رسمی، اضافه کرد: شرایط این فاز نسبت به شرایط فازهای یک، دو، سه، چهار و 9 و 10 در زمان بهره برداری بسیار مناسب تر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار