۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

از صنعت ساخت کشتی در کشور غفلت شده است

رئیس فراکسیون دریایی مجلس گفت: متاسفانه صنعت کشتی سازی در کشور مورد غفلت های زیادی قرار گرفته است. در حالیکه صنعت کشتی سازی در ایران همزمان با برخی از کشورها آغاز شده است اما آن کشور ها خیلی از ما جلوتر هستند و حرف اول را در دنیا می زنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۲۸۱
از صنعت ساخت کشتی در کشور غفلت شده است
دکتر حسن دهدشتی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان این مطلب افزود: باید به ساخت داخل توجه جدی شود و حمایت های لازم صورت گیرد هر چند ممکن است در کوتاه مدت آسیب ها و مشکلاتی وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس گفت: اگر قرار است کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی روی پای خود بایستد باید بخش داخلی را تقویت و حمایت کنیم. بخش داخلی هم باید انسجام لازم را داشته باشد و در بحث استاندارد سازی و کیفیت اقلام تولیدی توانمندی خود را به بخش دولتی ثابت کند. همچنین مجلس و دولت هم باید تمهیداتی را فراهم کنند که بخش داخلی انگیزه و امید داشته باشد که روی پای خود بایستد.
دهدشتی در ادامه اظهار داشت: کشتی سازی و تعمیرات اشتغالزایی بالایی را می تواند ایجاد کند و دولت باید به این امر توجه داشته باشد.
وی درباره اقدامات فراکسیون دریایی در خصوص گنجاندن مباحث دریایی در برنامه ششم توسعه گفت: در این خصوص با انجمن مهندسی دریایی، دانشگاه ها، مالکان کشتی، شورایعالی صنایع دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی صحبت شده است تا جمع بندی ها و پیشنهادات خود را برای برنامه ششم ارائه دهند.
رئیس فراکسیون دریایی مجلس با اشاره به کمرنگ بودن مباحث دریایی در برنامه پنجم توسعه افزود: سازمان بنادرو دریانوردی آمادگی خود را اعلام کرده است و باید پیشنهادات جمع بندی و برای درج در برنامه اعلام شود
وی با بیان لزوم هماهنگی های میان ارگان های مختلف دریایی گفت: شورایعالی صنایع دریایی می تواند مجموعه بخش خصوصی و دولتی را در این زمینه هماهنگ کند و کار را پیش ببرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار