۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
نوروز 94

امکان بازدید گردشگران نوروزی از بندر آستارا فراهم می شود

مدیر بندر آستارا گفت: نوروز 94 و برای نخستین بار گردشگران می توانند از تاسیسات بندری آستارا دیدن کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۸۰
امکان بازدید گردشگران نوروزی از بندر آستارا فراهم می شودرسول بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله در ایام نوروز گردشگران زیادی از بندر آستارا دیدن می کنند.
وی ادامه داد: قصد داریم برای نخستین بار شرایطی را فراهم کنیم که گردشگران نوروزی بتوانند از تاسیسات بندری آستارا دیدن کنند.
بهرامی خاطرنشان کرد: به این منظور تبلیغات و اطلاع رسانی لازم با همکاری مسئولان این شهرستان در ایام نوروز صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: به همین منظور مسیری برای بازدید گردشگران تعیین خواهد شد و سپس علاقه مندان می توانند با استفاده از یک شناور خدماتی داخل حوضچه بندر گشت زنی کنند.
این مقام مسئول در بندر آستارا خاطرنشان کرد: بدون شک بازدید از تاسیسات بندری برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود.
وی گفت: بندر آستارا بندر بسیار بزرگی محسوب نمی شود اما پهلوگیری شناورهای بزرگ در این بندر و تخلیه و بارگیری جذابیت های خاصی برای بازدید کنندگان به همراه خواهد داشت.
مدیر بندر آستارا تاکید کرد: بازدید گردشگران از محوطه بندر و نیز استفاده آنها از شناور خدماتی برای گشت زنی در حوضچه به صورت کاملاً رایگان انجام خواهد شد.
بهرامی اظهار امیدواری کرد: در ایام نوروز شاهد استقبال گردشگران برای بازدید از تاسیسات بندری آستارا و آشنایی هر چه بیشتر آنها با مقوله گردشگری صنعتی باشیم.
وی در ادامه بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر شناورهای تفریحی از طریق بندر آستارا تاکید کرد و گفت: در صورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و خرید شناورهای تفریحی این پتانسیل در بندر آستارا وجود دارد که در کنار فعالیت های تجاری، خدمات گردشگری نیز ارائه دهد.
بهرامی اظهار داشت: امیدواریم سرمایه گذاران بخش خصوصی با اعتماد به بازگشت سرمایه خود نسبت به خرید شناورهای تفریحی و به کارگیری در بندر آستارا اقدام کنند.
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: هم اکنون افراد زیادی از کشور آذربایجان جهت درمان های پزشکی از مسیر خشکی به تبریز،اردبیل و رشت سفر می کنند.
وی ادامه داد: در صورت راه اندازی خط مسافربری آستارا- باکو این افرادی که قصد درمان دارند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است بدون شک مسیر دریا را برای سفر به ایران انتخاب خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان سفر به ایران از سمت باکو از طریق خشکی و دریا هر دو حدود شش ساعت به طول می انجامد اظهار داشت: اما سفر دریایی نیاز به معطلی در گمرک و بسیاری دیگر از کارهای اداری را ندارد و از این نظر سفر بسیار راحت تری محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار