۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
مدیرعامل تعاونی قایقداران بندرعباس:

بدنبال افزایش 150 درصدی کرایه شناورها هستیم

مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس بار دیگر طی یک سال گذشته درخواست افزایش کرایه شناورها را مطرح کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۲۲۷۷
بدنبال افزایش 150 درصدی کرایه شناورها هستیماسماعیل اصلاحی در این باره به خبرنگار مانا گفت: هزینه تمام شده شناورها و همچنین هزینه‌های گزاف نگهداری با قیمت کنونی بلیط ها در مسیر بندرعباس – قشم و بندرعباس – هرمز همخوانی ندارد.
وی با اشاره به افزایش چند درصدی در دوره‌های گذشته، افزود: با این وجود باز هم نیازمند افزایش نرخ کرایه‌ها هستیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی قایقداران بندرعباس با بیان اینکه در حال رایزنی با مسوولان اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانداری بندرعباس برای افزایش کرایه شناورهای دریایی مسافری هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با درنظر گرفته شدن منافع مسافر و مالکان شناور، نرخ جدید کرایه شناورهای مسافری دریایی تا قبل از نوروز مشخص شود.
اصلاحی با اظهار اینکه نرخ پیشنهادی برای مسیرهای مذکور به مسئولان مربوطه ارائه شده، تصریح کرد: قیمت‌گذاری از ابتدا منطقی نبوده و زمانی که از شناورهای 200میلیون ریالی استفاده می‌شد، کرایه 70هزار ریال تعیین شده و اکنون با شناورهای 70میلیارد ریالی ،کرایه 100 هزار ریال مصوب و اجرا شده است.
وی با تاکید براینکه جابجایی مسافر در این مسیرها باید توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به برآورد هزینه‌ها و قیمت شناور، کرایه مسیر بندرعباس به قشم باید از 100 هزار ریال به 250 هزار ریال افزایش یابد.
گفتنی است، در حال حاضر 42 فروند شناور دریایی مسافری با ظرفیت چهار هزار و 20 نفر، خدمات حمل و نقل به مسافران دریایی در مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز را ارایه می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار