۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
با تداوم بارش ها

دبی رودخانه کارون افزایش یافت

با تداوم بارندگی در مناطق بالادست و سیلابی شدن مسیل های منتهی به رودخانه کارون ، دبی این رودخانه پس از ماه ها از گذشت سال آبی جاری افزایش یافت و دوستداران محیط زیست را مسرور کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۲۲۶۲
دبی رودخانه کارون افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا با افزایش دبی (آورد آب) رودخانه کارون میزان آلودگی ناشی از ورود پساب های صنعتی و کشاورزی به این رودخانه کاهش یافت.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: افزایش دبی رودخانه کارون کاهش میزان شوری آب این رودخانه را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد ولی هنوز نگرانی های ناشی از کاهش آورد آب رودخانه کارون برطرف نشده است.
"محمدرضا شمسایی" به خبرنگار مانا گفت: در سال آبی جاری میزان بارش ها در استان خوزستان 46درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است واین کاهش بارندگی بر حیات رودخانه کارون اثر منفی گذاشته است.
 وی ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش ها جریان آب رودخانه کارون که تامین کننده اصلی آب دو سوم جمعیت چهار میلیون 700هزارنفری خوزستان واراضی کشاورزی منطقه است افزایش یابد.
بنا به این گزارش همزمان با بالا آمدن آب رودخانه کارون ، هزاران پرنده مهاجر در سواحل کارون به منظور زمستان گذرانی فرود آمدند و مناظر زیبایی خلق کردند.
رودخانه کارون که از کوههای بختیاری سرچشمه می گیرد پس از عبور از مناطق مرکزی استان خوزستان در خرمشهربه اروندرود ملحق می شود.
کارون پرآب ترین رودخانه کشور است که تا 40سال قبل از خرمشهر تا اهواز قابل کشتیرانی بود ولی در دهه های اخیر به علت رسوب گذاری ، عدم لایروبی ، کاهش دبی و عمق ، قابلیت  کشتیرانی خود را از دست داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار