۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

بهره گیری از فناوری نانو در محیط زیست دریایی

نمایش تازه های فناوری نانو در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست استان تهران به نمایش گذاشته شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۵۳
بهره گیری از فناوری نانو در محیط زیست دریایی
رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حضور اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران گفت: در نمایشگاه امسال در غرفه سیستان و بلوچستان تازه های فناوری نانو در خصوص محیط زیست دریایی به نمایش گذاشته شده است.
محمد رضا علیمرادی اظهار داشت: با استفاده از فناوری نانو می توان صفحاتی برای رشد مرجان ها به جای بتن ساخت که کمترین آسیب زیست محیطی را در هنگام جابه جایی مرجانها و یا در مواقع تکثیر آنها به همراه خواهد داشت.
علیمرادی اذعان داشت: همچنین می توان با استفاده از تکنولوژی نانو اقدام به ساخت صخره های مصنوعی برای زیست مرجان ها کرد.
وی یادآور شد: از تکنولوژی نانو می توان در بسیاری از موارد دیگر زیست محیطی بدون ایجاد هیچ گونه آلودگی و تخریب بهره برد.
علیمرادی در ادامه سخنان خود به انجام پایش های زیست محیطی در طول سواحل چابهار و کنارک اشاره کرد و گفت:طی پایش صورت گرفته هیچ گونه آلودگی ویروسی در این سواحل دیده نشد.
وی با اشاره به اینکه به منظور انجام این پروژه 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شد، خاطرنشان کرد: این پایش در هفت سایت رسمی و غیر رسمی شنا صورت گرفت.
رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پایش زیست محیطی سواحل یک پروژه ادامه دار است.
وی با بیان اینکه این طرح در تمام استان های ساحلی انجام می شود گفت: در نتیجه این پایش ها در سواحل شمالی کشور موارد متعددی از آلودگی های ویروسی مشاهده شده است حال اینکه سواحل سیستان عاری از آلودگی های ویروسی هستند.
علیمرادی اظهار داشت: این امر موضوع خوبی برای تبلیغات در راستای ترغیب گردشگران برای سفر به سواحل چابهار خواهد بود.
وی همچنین به پایش لاک پشت های سبز اشاره کرد و گفت: امسال طرح حفاظت از لاک پشت های سبز صورت گرفت و امیدوایم سال آینده نیز این طرح اجرا شود.
به گفته این مقام مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، هم اکنون لاک پشت های سبز برای جفت گذاری وارد سواحل استان می شوند.
وی تاکید کرد: هر ساله از اردیبهشت ماه لاک پشت های سبز برای تخم گذاری وارد سواحل ماسه ای استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار