۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
حق شناس خبر داد:

پیش بینی جابه جایی8 میلیون مسافر دریایی در نوروز94/ راه اندازی خط مسافری قشم- عمان به زودی

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش بینی می شود نوروز 94 تعداد مسافران دریایی به 8 میلیون نفر برسد که این رقم نسبت به سال 93 یک میلیون نفر افزایش خواهد داشت.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۲۴۹
پیش بینی جابه جایی8 میلیون مسافر دریایی در نوروز94/ راه اندازی خط مسافری قشم- عمان به زودی
هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان تمهیدات فراهم شده برای انجام سفرهای خوش دریایی برای گردشگران ایرانی و مسافران در ایام نوروز افزود: در نوروز سال آینده حدود 93 فروند شناور عملیات جابه جایی مسافر و خودرو را بر عهده خواهند داشت که از این تعداد 62 فروند شناور بزرگ و کوچک با حدود 5700 صندلی مسافران را بین بنادر و جزایر ایرانی و بنادر خارجی جابه جا خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: همچنین 31 فروند لندینگ کرافت جا به جایی1700 دستگاه خودرو را به جزایر ایرانی به عهده خواهند داشت.
حق شناس با اشاره به آماده بودن ترمینال های مسافری به خصوص ترمینال شهید حقانی اظهار داشت: ترمینال های سایر بنادر کشور در استان خرمشهر و بوشهر نیز آمادگی ارائه خدمات با ایمنی کامل را دارا هستند.
وی گفت: عمده ترین سفرهای دریایی از بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز، بندر باهنر به قشم ، چارک به کیش، لنگه به کیش، بندر آفتاب به کیش و گناوه به خارک انجام می شود.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی خط مسافری جدید از بندر بهمن قشم به عمان در آینده نزدیک خبر داد.
وی همچنین با اشاره به سفرهای دریایی در شمال کشور و متفاوت بودن این نوع سفرها ادامه داد: بیشتر گشت های دریایی در استان های گیلان و مازندران با قایق های موتوری انجام می شود که تمهیدات لازم برای ایمن بودن این گشت های دریایی انجام شده است.
حق شناس با اشاره به وجود اسکله و ترمینال مسافری در انزلی و نوشهر بیان کرد: تنها کشتی مسافری در شمال کشور کشتی میرزا کوچک خان است که بیشتر دریانوردی ساحلی انجام می دهد.
وی گفت: به دلیل بالا بودن سن این کشتی موسسات رده بندی انجام سفر بین المللی را برای کشتی میرزاکوچک خان تایید نکرده اند.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره انجام سفرهای ایمن دریایی افزود: کنترل شناور، بنادر، ترمینال ها و گواهینامه های پرسنل به خوبی انجام می شود و قطعا با کنترل بیشتر در ایام نوروز امیدواریم شاهد هیچ حادثه ای نباشیم .
ارسال نظرات
آخرین اخبار