۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

رونق گردشگری هرمز با افتتاح نخستین هتل جزیره

با افتتاح نخستین هتل جزیره هرمز در ایام نوروز ، ورود تورهای گردشگری دریایی به این جزیره افزایش خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۲۲۴۵
رونق گردشگری هرمز با افتتاح نخستین هتل جزیرهرئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز با داشتن طبیعت و سواحل بکر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دریایی خلیج فارس محسوب می شود.
عباس نوروزی اذعان داشت: پتانسیل های گردشگری در این جزیره به گونه ای است که قابلیت جذب گردشگران خارجی را نیز به خوبی داراست.
نوروزی به خاک های رنگی این جزیره به عنوان جاذبه ای منحصر به فرد در دنیا اشاره کرد و گفت: باید بیش از پیش از قابلیت های جزیره هرمز برای جذب گردشگران بهره برد.
وی با بیان اینکه هم اکنون آنچنان که شایسته است امکانات گردشگری در جزیره هرمز ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: کمپینگ های گردشگری در طول سواحل هرمز از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ایجاد شده است.
وی به افتتاح هتل دو ستاره هرمز به عنوان نخستین هتل این جزیره در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: قرار بود این هتل در ایام دهه فجر به بهره برداری رسد که بنا به دلایلی این امر محقق نشد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این هتل از سال 91 توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شده بود.
وی یادآور شد: به منظور ساخت این هتل یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که بخشی از آن در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به اهمیت افتتاح این هتل به عنوان نخستین هتل جزیره اشاره کرد و گفت: با افتتاح این هتل می توان برای ورود تورهای گردشگری دریایی به این جزیره برنامه ریزی کرد.
وی تاکید کرد: در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و نیز ایجاد کلوپ های دریایی در جزیره هرمز، معنای واقعی گردشگری این جزیره شکل خواهد گرفت.
نوروزی، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال و حمایت خواهد کرد.
گفتنی است، قلعه پرتغالی های جزیره هرمز یکی ازمهمترین آثار تاریخی این جزیره محسوب می شود.
همچنین این جزیره دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد است و گونه های جانوری خاصی در آنجا زندگی می کنند.
هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع است.
این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

سارا Iran, Islamic Republic of ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
0
0
سوییت هتل ساحل سرخ نخستین هتل سه ستاره در جزیره هرمز
تلفن رزرو ۰۹۲۲۱۵۷۵۷۱۳ پاسلارزاده
آخرین اخبار