۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

احتمال استفاده از مسیرهای دریایی توسط داعش

پلیس یونان از كشف مسافران قاچاق در یك كشتی رو – رو از ایتالیا به تركیه خبر داد كه احتمال می رود مربوط به گروه تروریستی داعش باشد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۲۲۴۰
احتمال استفاده از مسیرهای دریایی توسط داعش
به گزارش گروه بین الملل مانا، دو مسافر بدون مدارك شناسایی توسط پرسنل كشتی رو – رو در آبهای یونان پیدا شدند و مراتب توسط كاپیتان كشتی به مقامات یونانی گزارش شد.
بر اساس این گزارش این مسافران قصد رسیدن به جزیره لیمنوس یونان را داشتند و طی بازرسی های انجام شده، این دو مسافر در ایتالیا وارد كشتی شدند.
براساس این گزارش مقصد اصلی مسافران استانبول  ودر نهایت سوریه بوده است که احتمال می رود به دلیل پیوستن به گروه تروریستی داعش این سفر را آغاز کردند.
با كشف این دو مسافر و انتخاب مسیر جدید برای رسیدن به سوریه توسط اعضای گروهک تروریستی داعش، نگرانی ها در خصوص گروه داعش در این منطقه قوت گرفت.
نگرانی دیگر در خصوص استفاده از این مسیر به عنوان مسیر بازگشت اعضای داعش به کشور خود پس از انجام دوره های آموزشی در عراق و سوریه است كه موجبات تهدید بزرگتری برای دولت های مقصد را فراهم می كند.
كلوپ P&I انگلیس همچنین گزارش های مشابهی را در كشتی هایی كه از فرانسه و ایتالیا عازم شدند دریافت كرده است.
شایان ذكر است انجام بازرسی های دقیق كشتی ها نقش بسزایی در كنترل و ممانعت از رسیدن این افراد به عراق و سوریه ایفا می كند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار