۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

قشم پل ارتباطی اقتصاد ایران و جهان

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس سیاست های مربوط به فعالیت مناطق آزاد کشور، قشم می تواند به عنوان پل ارتباطی اقتصاد ایران با اقتصاد جهان نقش آفرینی کند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۲۲۳۵
قشم پل ارتباطی اقتصاد ایران و جهان
به گزارش مانا،  فرزین حقدل با بیان این مطلب افزود: افزایش تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت شرکت در فعالیت های اقتصادی و صنعتی قشم، اهمیت نقش این منطقه در اقتصاد کشور را نشان می دهد.
وی از معافیت 20 ساله مالیاتی سرمایه گذاران، عدم نیاز به اخذ ویزا اتباع خارجی، دسترسی آسان به آب های آزاد بین المللی، فرصت های مختلف صنعتی، گردشگری، وجود ظرفیت بالای نفت و گاز در این منطقه و پتانسیل های مهم حوزه دریایی به عنوان بخشی از امتیازات سرمایه گذاری در قشم نام برد.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، با استفاده صحیح و مدیریت شده از ظرفیت های موجود این منطقه، می توان به روند توسعه جزیره قشم از طریق جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تبدیل قشم به دالان مهم اقتصاد کشور و جهان، شتاب داد.
وی یادآورشد: تدابیر دولت تدبیر و امید و تسهیلات منطقه آزاد قشم در راستای جذب فعالان اقتصادی، موجب افزایش رغبت سرمایه گذاری ها در این جزیره شده به طوری که طی یکی دو سال گذشته شاهد تغییرات محسوسی در بخش حضور سرمایه گذاران و بهبود وضعیت اقتصادی در قشم بوده ایم.
حقدل ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و علیرغم فاصله داشتن با جایگاه اصلی در نقش آفرینی مناطق آزاد، خوشبختانه اعتماد سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است.
وی در ادامه به موضوع دریافت غیرقانونی مالیات از فعالان اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی کشور در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: مهندس ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد صنعتی – تجاری و ویژه اقتصادی کشور در نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار حل این مشکل شده و امیدها برای حل آن براساس قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد کشور، افزایش یافته است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان به اهمیت حضور بانک های خارجی در منطقه آزاد قشم اشاره و اظهار داشت: فعالیت این بانک ها در قشم امکان انتقال سرمایه، سود و اصل سرمایه به سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند و در دهکده جهانی فعالیت بانک های خارجی یکی از ملزومات توسعه اقتصادی محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار